Svårt att nå direktläge för kanal

Sedan appen uppdaterades har jag svårt att få direktsändningen att fungera på morgnarna. Jag sätter igång direktsändning, det är rödmarkerat som direktsändning, men efter ett tag hör jag att det "direktsänder" från några timmar innan realtid. Jag får alltså inte igång morgon-P1 i realtid utan lyssnar på nattens sändning. När detta uppstrå tvingas jag gå till Nyheter och sedan Kanaler igen för att få igång P1 i realtid. Vad fallerar? Handhavande eller appen?!?
Tove Mattsson

Kommentarer

  • Mer troligt appen, eftersom vi får in liknande felrapporter om Iphone-appen men inte om Android-appen.

    Har du lagt märke till problemet ovanligt ofta den senaste tiden, eller är ditt intryck att etta har pågått konstant sedan appen gjordes om (eller innan dess rent av)?

    Jag trodde nämligen att vi hade åtgärdat detta fel med en uppdatering som gjordes runt midsommar, men nu den senaste veckan är ni tre lyssnare som har rapporterat in liknande fel, vilket antingen innebär att vi inte löste de, eller att vi löste det men har infört det på nytt.
    Annika Webbmaster
  • Har rapporterat in detta till utvecklarna, och medan jag skrev rapporten kom jag på två saker:
    När detta uppstår tvingas jag gå till Nyheter och sedan Kanaler igen för att få igång P1 i realtid.
    Bra att du har hittat ett sätt att komma ur det. Ett annat sätt är att smita emellan och spela några sekunder av exempelvis P2. När du byter tillbaka till P1 läses kanalen in på nytt och ligger då i "live-läge" (Det blir något färre klick om jag tänker rätt.)
    Jag trodde nämligen att vi hade åtgärdat detta fel med en uppdatering som gjordes runt midsommar ...
    För säkerhets skull: Visst har du uppdaterat appen? Felet löstes (men kanske bara delvis?) i version 24.6.2.

    Du ser vilken version av appen du har nederst på Min sida.
    Annika Webbmaster
  • Det var efter en uppdatering detta skedde. Det jag hittar om version i appen jag har är "Version 24.8.4 (1838)"? Jag misstänker då att felet inte är avhjälpt. Problemet har nog varit sedan uppdatering men blir uppmärksammat först nu när jag är igång och arbetar och vill lyssna tidig morgon.
    Tove Mattsson
  • Jag har enbart noterat problemet på morgonen, men då varje gång tyvärr.
    Tove Mattsson
  • Tack, då måste vi kavla upp ärmarna och försöka lösa detta. Men inte nu, för nu tar vi helg.

    Trevlig sådan!
    Annika Webbmaster
  • Trevlig helg!
    Tove Mattsson

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.