Automatisk nedladdning av poddavsnitt

Hej! Jag lyssnar i princip enbart på SRs podar. Nu i Podcaster. Sommar går inte längre att lyssna på där. Nu måste jag ladda ned avsnitten manuellt i SR-appen. En klar försämring! När tänker ni lägga till funktionen automatisk nedladdning av poddar du följer? Hälsningar
Håkan

Kommentarer

  • Hej Håkan och förlåt att svaret har dröjt!

    Här har jag sammanställt en del av den kritik vi har fått in om detta strategiska beslut:
    Behåll era podcastflöden för Sommar i P1 med flera!

    Din kritik hör hemma under den åttonde huvudpunkten, med rubriken Vad får lyssnare att välja bort SR Play? Där skrev jag bland annat:
    • Specifika funktioner i andra appar och brister i vår app (som felkonfigurerat "backa-/skippa-kommando" i Android-appen) bidrar till att lyssnare väljer att lyssna på poddar i andra appar, även när de använder vår app för kanaler, musikprogram med mera och alltså inte har något principiellt problem att använda SR Play
    • Att ringa in och åtgärda de funktioner som saknas eller behöver vidareutvecklas kan få lyssnare att aktivt välja SR Play, vilket förstås är bättre än att tvinga lyssnare till oss för att vi tagit bort alternativen
    Ett sådan specifikt förbättringsområde är, som du skriver, möjlighet till automatisk nedladdning av poddar man följer.

    Tack för att du sätter ljuset på detta, eftersom vi självfallet behöver kraftsamla kring att få vår app att fungera som våra lyssnare önskar, i synnerhet nu när vi för vissa program inte ger er andra alternativ!
    Annika Webbmaster
  • Tack för svaret! Det är ju trots allt semestertider. 😄 Det är som du säger. Jag skulle inte ha något emot att lyssna på alla SR-poddar som jag följer i SR-appen om funktionaliteten fanns som jag uppskattar i andra appar. Ha en fin sommar! /Håkan
    Håkan
  • Tack detsamma!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.