Att slippa cookies

Plötsligt dyker det upp ett stort svart sjok längst ner, men det finns inget sätt - ingen knapp - att tacka nej till icke-nödvändiga cookies.   Det ska ju inte finnas kvar.
Göran

Kommentarer

  • Hej Göran!

    Så här ska vår "cookie-fråga" se ut:

    Mellersta knappen, Godkänn endast nödvändiga, bör ge dig det du är ute efter! Ser du inte den knappen, eller är formuleringen otydlig?

    När du godkänner nödvändiga kakor, så kommer du att kunna göra det som är viktigast på Sveriges Radios webbplats, nämligen att lyssna på vårt innehåll!

    Det finns en del andra funktioner som du inte kommer kommer åt, som att välja lokal P4-kanal (kräver att du tackar ja till kakor för inställningar) eller lösa Melodikrysset (kräver att du har godkänt kategorin Innehåll från andra webbplatser). Mer om detta kan du läsa här:
    Så använder Sveriges Radio kakor och liknande tekniker

    Annika Webbmaster
  • Tack för svaret!   Så här är det. Om man inte har fönstret maximerat syns inte nedersta delen med knapparna.  Stilen för brödtexten och det andra är rätt stor, så det gör det svarta fältet stort.

    Idé: Minska stilstorleken, eller flytta knapparna högst upp.

    Göran
  • Hej igen!

    Jag har testat i olika webbläsare. Även när fönstret blir så litet att hela "det svarta lagret med kak-inställningar" inte får plats, så ser jag de tre knapparna. Rutan är nämligen kodad så att de aldrig kan ligga utanför webbläsarens fönster.

    Kan du har råkat ha haft en del av webbläsarens fönster nedanför bildskärmens nederkant? Det är nämligen det enda sättet jag kan återskapa problemet på, och förstås något som även andra lyssnare kan stöta på!

    Att vi har valt att göra lagret väldigt stort och "påträngande" är medvetet eftersom lyssnare inte kan använda vår webbradio utan att först ha tackat ja till åtminstone nödvändiga kakor.
    Annika Webbmaster
  • Kan inte säga.  Försökte också återskapa och nu syns knapparna.

    Hälsningar
    Göran
  • Bra att det inte verkar vara ett konstant problem, och tack för att du vill hjälpa oss att förbättra hemsidan!

    På tal om det så har vi en testpanel som du kan gå med i för att få möjlighet att ge återkoppling på designförslag och liknande:
    Hjälp oss att förbättra Sveriges Radio Play - Om Sveriges Radio

    Jag tror att det under den senaste tiden främst har varit app-utvecklarna som tagit hjälp av den panelen, men lyssnare som i första hand (eller endast) använder hemsidan är varmt välkomna att delta. Om du går med, men sedan märker att det inte är relevant för dig, så kan du ju bara gå ur panelen!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.