Välkommen till Sveriges Radios forum för teknisk support!
Här svarar vi på frågor om våra appar och webbtjänster vardagar kl 09-17.
Du kan även hjälpa oss att göra Sveriges Radios webbplats och våra appar bättre genom att rapportera in problem och komma med förbättringsförslag!
Lyssnarservice svarar på frågor om Sveriges Radios innehåll:
08-784 84 84
lyssnarservice@sverigesradio.se
Svar på vanliga frågor om innehållet
På Sveriges Radio vill vi ha högt i tak och en välkomnande stämning. Därför har vi kommentarsregler som alla måste följa. Här är de tre viktigaste:
- Vi tillåter inte hatiska kommentarer
- Vi kan komma att ta bort kommentarer som är off topic (inte håller sig till ämnet - vilket i detta forum är support på Sveriges Radios webbtjänster)
- Vi tillåter inte namnpubliceringar som bryter mot våra egna publicistiska beslut
Sveriges Radios kommentarsregler
Hej Claes!

Jag misstänker att du hann starta ljudet under den tid när endast snabbgenomgången fanns på plats. Den läggs ut direkt efter programmet, i vanliga fall klockan 11.00. Den långa versionen av programmet måste "kodas klart" och kommer ut först 10 minuter efter sändning, alltså ca 11.10 vid ordinarie sändningstid. (Vid tablåförändringar gäller förstås andra tider.)
Den version man en gång har startat kan ibland liksom "bita sig fast" så att det blir svårt att nå den långa versionen trots att den egentligen finns i appen. I så fall kan du leta upp senaste avsnittet av Melodikrysset på nytt och trycka på de tre punkter som finns vid detta avsnitt. Då bör du kunna nå den längre versionen!
Lyckades du få fram det fullständiga avsnittet i lördags eller löste det sig inte? Om du inte fick ordning på det så får du gärna återkomma så kan jag undersöka varför det strular.
mobilen och SR play appen istället. Inte så bra ljud då vi är fler som löser krysset. Funkar bättre att lyssna genom Sonos ljudsystem då dock inte denna gång. Första gången detta inträffat.
Mvh Anne
Jag förstår att ljudet blir betydligt bättre när ni lyssnar via Sonos system, speciellt om ni är flera som lyssnar samtidigt. Om du har möjlighet att koppla upp dig mot Sonos-systemet under dagen så får du gärna testa och se om felet uppstår igen. Det kan (förhoppningsvis) ha varit något tillfälligt, så vi skulle vara väldigt tacksamma om du har möjlighet att se efter om felet kvarstår.
Återkom gärna och berätta hur det gick!
Anne