Att lyssna på P1 Nyheter / P1 Idag

Jag får bara upp gamla nyhetssändningar   Jag vill kunna hitta p1 nyheter. och p1 idag. Håller faktiskt på att bli galen. Om jag någon gång hittat det jag söker nu när ni har gjort om sidan, så är det endast en slump, jag kan aldrig återupprepa lyckan! Ska jag behöva gå och hämta min gamla transistorradio fylla den med batterier och lyssna? Får jag reda på om det blir krig eller kommer det en liten push- nyhet farandes då!? Arg😡
Annie Linder

Kommentarer

  • Hej Annie!

    P1 direkt
    För att lyssna direkt på det som sänds i P1 ska du gå till Start och välja fliken Kanaler. Tyvärr har den sidan varit lite opålitlig och det har ibland hänt att du, när du startar P1 på den sidan, får tre timmar gammalt innehåll, eller att du får aktuellt innehåll, men att det i appen har sett ut som om det är gammalt.

    Idag har vi skickat upp en ny version av appen, 24.6.2, där de flesta av dessa problem ska vara lösta. Om du går till App Store så kan du uppdatera till den versionen redan nu, annars kommer den till dig under veckan.

    Om P1 ger dig äldre innehåll, så kan du testa att smita emellan med en annan kanal som du lyssnar på i någon sekund. När du därefter återgår till P1 så har allt innehåll laddats in fräscht och nytt, och det finns ingen riska att gammalt P1-innehåll biter sig fast!

    Senaste nyhetssändningarna
    Det enklaste sättet att nå nyheterna är att gå via länkarna som finns på Sök-sidan. Välj Senaste nyhetssändningarna, den översta av länkarna, så kommer du till en lista där du direkt kan lyssna på bland annat senaste långa Ekot, Ekot Nyhetssändning, och de kortare uppdateringarna under Ekot senaste nytt, se bild:

    Hör av dig om du behöver en tydligare beskrivning!

    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem som Annie och det är mkt frustrerande!
    Maria Masoomi
  • Hej Maria!
    Var ditt problem svårigheten att starta direktström för P1?

    Gör så här:
    1. Gå in under Kanaler i appens överdel
    2. Starta P2
    3. Byt till P1
    I nästa version av appen, som kom till min mobil igår, fungerar det bättre och jag kan hoppa över punkt 2.

    Vi ber om ursäkt över problemen!
    Annika Webbmaster

  • Tack för vänlig återkoppling! Efter dina anvisningar igår skaffade jag en ny app. Är det denna app du menade. Där finns flera kanaler.

    Maria Masoomi
  • Oj!

    Nej, det var absolut inte så jag menade. Jag försökte hjälpa till med vår egen app Sveriges Radio Play, som har kommit i en nyare version där en del tidigare problem är lösta.

    I den app du laddade ned går det också att lyssna direkt på P1 och andra kanaler, men jag kan inte ge samma hjälp med den. Om det enbart är att lyssna direkt på P1 du vill göra, lite som i en transistorradio men med fler kanaler, så kan den fungera för dina behov.

    Om du även vill kunna lyssna på nyheter i efterhand eller på exempelvis Spanarna en annan tid än när det sänds i P1, så är det bättre att du raderar den nya appen och att jag tar mig tid att visa mer ordentligt hur du hittar det du vill lyssna på!
    Annika Webbmaster
  • Tack! Jag har nu tagit bort appen.,
    Maria Masoomi
  • Bra. Då ser vi till att du hittar det du vill lyssna på, och att det verkligen fungarar, i den vanliga appen Sveriges Radio Play.

    Har du den installerad redan? Vad har du i så fall för problem med den?
    Annika Webbmaster
  • Hej, jag har haft appen sedan många år men på senare tid har den varit förändrad å det var mkt svårt gör att säga omöjligt att lyssna direkt på pågående program. Men jag tror att sedan igår märker jag att det har blivit bättre, även om den inte är lika smidigt som förr.

    Maria Masoomi
  • Bra att det verkar fungera bättre!

    Det är alltid trist med fel i appen, men det blir extra besvärligt när felen kommer samtidigt som vi har stora förändringar i övrigt, eftersom det är svårt för dig som lyssnare att veta om det är fel eller om du inte har hittat det nya stället du ska klicka på.

    Ett pågående program startar du alltså från sidan Kanaler. Du kan ställa in i appen att den sidan ska vara appens nya startsida. Inställningarna finns på Min sida.

    Vi ber verkligen om ursäkt över att det är rörigt och finns en del barnsjukdomar i de nya vyerna.
    Annika Webbmaster
  • Tack Annika! Jag ska se om jag klarar av tekniken! Tidigare varje gång jag öppnade appen hamnade jag på P1 (det gör jag även nu) och då direkt till direktsänt program

    Glad midsommar
    Maria
    Maria Masoomi
  • Tack detsamma!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.