Appen kraschar i iPhone

Hej jag har en fråga om appen , när jag lyssnar på appen den senaste veckan eller lite längre så bryts sändningen ,då får jag trycka fram appen igen o starta sändningen igen det kan hända upptill 4-6 gånger på ett jobbpass på natten . Gjorde en upptaxering av programvara igår o har provat 2 olika iphones. Samma p

Leif
Leif Abrahamsson

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta problem, som jag inte riktigt känner igen sedan tidigare och därför behöver kartlägga:
    1. Lyssnar du direkt på en kanal eller lyssnar du på program i efterhand när det bryts?
    2. Använder du trådade hörlurar, bluetooth-hörlurar eller någon annan uppspelningsenhet?
    3. Sker lyssningen över wifi eller över mobilnät?
    Återkom, så att vi kan ta reda på vad som orsakar avbrotten.
    Annika Webbmaster
  • Som jag har märkt så är det livelyssning o jag har en soundbar o det är över wifi .
    Leif Abrahamsson
  • Tack. Hur kopplas mobilens ljud till din soundbar? Är det via AirPlay?
    Annika Webbmaster
  • Via Bluetooth kopplar jag .
    Leif Abrahamsson
  • Ok. Fler frågor:
    • Vad är det för märke på denna soundbar?
    • Lyssnar du även på innehåll från andra ljud-appar där ljudet inte bryts? Vilken eller vilka?
    Annika Webbmaster
  • Det är en LG jag lyssnar bara på musik ibland från Applemusic appen
    Leif Abrahamsson
  • Ok.

    Använder du mobilen till annat när avbrotten inträffar, eller kan de uppstå även om mobilen ligger stilla i fickan eller på ett bord?
    Annika Webbmaster
  • Nej den ligger på ett bord hela tiden .
    Leif Abrahamsson
  • Bra, då kan vi utesluta ett par orsaker till felet.

    Fler frågor:
    • Har du reagerat på att din Iphone varit ovanligt varm när du startat om sändningen efter ett avbrott?
    • Har du tänkt på att sidan med alla kanaler tar lång tid att ladda hos dig?
    • Vilken kanal lyssnar du på?
    Annika Webbmaster
  • Jag skrev i mitt första svar att jag inte känner igen det du beskriver, men har sedan insett att det Christian beskriver här kan vara samma fel, vilket jag har sagt till de kolleger som undersöker felet.
    Annika Webbmaster
  • Ja det är möjligt , förr kunde det ju bli att sändningen bara stannade men då var det bara o trycka på play igen men nu måste man starta upp appen igen .
    Leif Abrahamsson
  • ... men nu måste man starta upp appen igen
    Har appen alltså stängt ned helt samtidigt som kanalen stannade, så att du behöver starta om appen? Det hade jag inte förstått, så det var bra att du skrev det.
    Annika Webbmaster
  • Japp så är det .
    Leif Abrahamsson
  • Det är väldigt bra att du rapporterade in problemet. Jag hoppas att vi snart vet vad detta kan bero och därmed kan åtgärda problemet.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Utvecklarna som undersöker detta undrar om du kan ta ett screenshot på hur appen använder batteriet, under Inställningar -> Batteri, där du scrollar ner och ser hur många procent av batteriet appen har använt.

    Om du sen klickar på appen i den listan så kan ni även se hur mycket tid den använt på skärmen respektive i bakgrunden, vilket vi också är intresserade av.

    Ta en skärmavbild på din iPhone - Apple-support
    Annika Webbmaster
  • Tja ska försöka komma ihåg det inatt när jag kommer till jobbet , jobbar ju i eget bageri förhör blir det många timmar med radio . Förresten märkte jag i helgen att det funkade bättre för jag glömde stänga av sändningen på lördagsförmiddagen o den var fortfarande igång när jag kom kl 05 på söndagsmorgonen. Men natt mot måndagen började det igen .
    Leif Abrahamsson
  • Intressant att det fungerade bättre i helgen!
    Vi hörs.

    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.