Annten polarisering på fm stationer

Hej jag undrar vilken polarisering ni har på era antenner och om det skiljer sig från station till station.
Gustav

Kommentarer

  • Hej Gustav!

    Polarisationen skiljer sig åt beroende på vilken sändarmast det gäller, men i sällsynta fall kan det även vara olika mellan två kanaler från samma mast.

    Det är företaget Teracom som har hand om detta, och i deras frekvenstabeller kan du leta upp ditt sändare se vad som gäller just där.

    Lycka till!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.