Ångra spela med / utan musik för Sommar i P1

Hur gör jag för att ändra Spela med/utan musik när jag redan har börjat spela ett avsnitt av Sommar i P1?

När jag började speladagens avsnitt om presentation av sommarvärdarna så valda jag Spela utan musik, men ändrade mig i samma sekund. Men då hittade jag inget sätt för att ändra. Så hur är det tänkt att man ska göra det?
Christian
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Bra fråga som det ju är viktigt att vi har löst innan årets Sommar i P1-säsong drar igång "på riktigt".

    Kan du gå in på trepunktsmenyn vid avsnittet och starta avsnittet med länken Spela avsnittet? Hos mig får jag då två alternativ, Spela avsnittet med musik (1 tim) och Spela avsnittet utan musik (59 min), även när jag tidigare har startat "fel version". I avsnittslistor ligger trepunktsmenyn högt uppe till höger i listposten,lika långt till höger som play-knappen.

    Jag har inte testat hur trepunktsmenyn fungerar ihop med VoiceOver (den kanske har ett annat namn exempelvis). Om det finns något problem, så är det väldigt bra om vi kan fånga upp detta snabbt. Själv noterar jag att klickytan för detta kan behöva utökas, eftersom jag vid ett par tryck har gjort fel och kommit in på avsnittets sida istället för att öppna denna meny.

    Även på avsnittets sida finns det en länk in i trepunktsmenyn. Den är precis uppe till höger i appen och omges inte av ett annat klickbart objekt, så om det är svårt att nå trepunktsmenyn i en lista hoppas jag att den länken är bättre.

    Av avsnittets längd, 1 timma respektive 59 minuter, framgår att det inte är någon större skillnad mellan de två versionerna av presskonferensen. Den största skillnaden är att den som kallas utan musik är lite snyggare klippt.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Menyn på avsnitt-sidan fungerar nu när jag testar.
    Men inte om jag använder menyn från Nya avsnitt eller Lyssningshistorik. På Nya avsnitt fick jag alltså upp det första gången, men inte sedan när jag lyssnat några sekunder. På avsnitt-sidan däremot så funkar det varje gång, även om jag har börjat lyssna så får jag välja med eller utan musik.

    Så detta skulle jag säga är en bugg. Spela-funktionen beter sig olika i olika menyer.
    Maila om ni vill att jag kommer förbi och visar.
    Christian
    Bästa svaret
  • Det låter som en tydligare beskrivning av sådant andra lyssnare har noterat och jag hoppas att vi kan återskapa detta själva. Om inte så har vi ju dina kontaktuppgifter!

    Tack
    Annika Webbmaster
  • Lisa har stött på liknande problem med Morgonpasset i P3, men hos henne har problemet upphört efter en ominstallation av appen:
    Val att lyssna med musik är borta

     (I tråden ingår en del skärmdumpar vars innehåll framgår av sammanhanget, hoppas jag.)
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.