Lokala nyheter saknar publiceringstid

Hej!

Tiderna när nyheten sändes syns inte längre i just lokala nyheter. Är det tillfälligt kanske? Om inte så vill jag gärna ha tillbaka det.

//Marie Hedman
Marie Hedman

Kommentarer

  • Tack Marie!

    Vi har lagt in de lokala nyheterna på en egen sida. Nu behöver vi justera en del saker så att allt fungerar så bra som möjligt. Att snabbt kunna se när en nyhet har publicerats är väldigt viktigt.

    Det finns fortfarande möjlighet att se "tidsstämpeln"

    Om du trycker på bilden eller rubriken som hör till en nyhet, så kommer du in på nyhetens egen artikel, och där står det en tidsstämpel i en liten ruta i bilden. Jag håller dock med om att den borde visas redan i "nyhetsflödet" med alla nyheterna.

    Datumet är extra viktigt nu. Tidigare visades de lokala nyheterna i en lista med aktuella nyheter och de var ju i allmänhet "dagsfärska". Nu finns det möjlighet för din P4-kanal att länka in även äldre nyheter som fördjupar och förklarar, vilket ju är bra, men för att det inte ska uppstå missförstånd måste vi vara extra tydliga med tidsmarkörer nu när det finns äldre (men aktuellt!) innehåll i anslutning till nyheter från idag.

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in detta.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Den kollega som ansvarar för hur nyheter presenteras i appen håller med om att vi behöver återinföra en tidsmarkör där den just nu saknas.

    Tack för hjälp att se att den nu saknades!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.