Kan jag lösa äldre Melodikryss?

Ett melodikryss per vecka är ibland för sällan (typ semestertider).  Finns ngt enkelt sätt att hitta äldre program med motsvarande kryssplan? Hur långt tillbaka i tiden finns det sparat?
Hälsar Ted
ted bremberg

Kommentarer

  • Hej Ted!

    I appen som heter Melodikrysset i P4 kan du lösa tidigare kryss, men endast med de fyra senaste avsnitten:
    Så här använder du Melodikryssets app för Android och Iphone

    På webben kan du endast lösa aktuellt kryss. Du kan även nå kryssplanen för utskrift och lösa med penna genom denna länk:
    https://sr.korsord.se/images/kryss/kryss2024w23.png

    Dessutom kan du nå äldre kryss genom att ändra veckonumret i länken ovan. Veckonumret är det som står mellan w och .png i länken, alltså vecka 23 i länken ovan. Att lyssna på programmet i sin helhet går dock endast att göra under 30 dagar efter sändning. Däremot kan du lyssna på snabbgenomgången av äldre Melodikrysset. Du hittar alla avsnitt här:
    Melodikrysset - alla avsnitt | Sveriges Radio

    Du är varmt välkommen att återkomma om du har ytterligare frågor eller funderingar.
    Annika Webbmaster
  • Martin och jag kom in på ett ämne som kan ta fokus från grundfrågan om hur man löser äldre Melodikrysset, och som jag därför har flyttat till en egen rubrik:
    Melodikryssets utskrifter: PDF vs PNG

    Sammanfattning:
    Båda varianterna fungerar bra för utskrift. Den högupplösta PDF-versionen är tydligare, men att skriva ut den gör att det går åt mer färg, vilket är en viktig skillnad för oss som har bläckstråleskrivare med patroner.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.