Volymen sänks inte i Airplay vid inkommande telefonsamtal

Volymen sänks inte i Airplay vid inkommande telefonsamtal. I tidigare versioner stängdes ljudet av när det kom ett inkommande samtal. Det gör det nu om jag spelar SR-play på iPhonen, men inte om jag castar ljudet till en högtalare via Airplay. Mycket irriterande eftersom man inte kan sänka ljudet utan att först avsluta tel.samtalet

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta!

    Vi får undersöka vad som förändrats. Kan du testa om det går bättre att reglera volymen om du lyssnar via hemsidan eller Tunein-appen?

    Annika Webbmaster
  • Hej igen och förlåt att det dragit ut på tiden!

    Vi har testat med bland annat Spotify och Apples egna appar och även där fortsätter ljudet (med samma volym) när ett samtal tas emot.

    Problemet beror på att Airplay 2, som introducerades för några månader sedan, har med detta som en ny "finess".

    Citat från Appleinsider:
    AirPlay is also now more independent. Instead of constantly being interrupted by a phone call, a game, or a video, AirPlay 2 can continue to stream in spite of all of this. These annoyances have plagued users for ages and these tweaks make it much more usable, especially compared to other smart speakers.

    (Sällan har uttrycket "It's not a bug, it's a feature" varit mer relevant.)
    Annika Webbmaster