Varför kan man inte nu längre nå sr hemsidan via direktlänk i appen?

Se ovan

Kommentarer

  • Hej och förlåt det väldigt sena svaret!

    Din fråga hamnade mellan stolarna, delvis kanske för att vi inte förstod den riktigt.

    Vilken länk är det du saknade (och kanske fortfarande saknar)? Är det någon speciell del av hemsidan du vill nå till, så beskriv vilken!

    Om det du efterlyser är ett bra sätt att nå vår hemsida, så finns det bättre sätt, som att öppna mobilens webbläsare (Safari, ikonen ser ut som en kompass), skriva sr.se i adressfältet och trycka på OK. Eller skriva sverigesradio.se i adressfältet och trycka på OK. Eller sve… och när vår webbplats dyker upp som ett förslag, väljer du den.

    Som sagt, jag vet inte om vi riktigt svarade på det du frågar om och jag ber verkligen om ursäkt över att det dröjt så länge!
    Annika Webbmaster
  • Hur kan ni inte förstå min fråga?
    Tills för en tid sedan fanns en klickbar länk till SR.SE, inne i SR-appen. På en tydligt plats.
    Varför togs den bort?
  • Den har försvunnit för att den inte användes av så många och det inte finns något direkt behov av en länk från appen till hemsidan.

    Om du vill till hemsidan, så är det inte appen Sveriges Radio Play du bör använda, utan Safari. Om du vill kan du skapa en app-liknande genväg till sverigesradio.se från din mobils eller plattas skrivbord.

    Du gör så här (bilderna är från en Iphone, men det ska fungera likadant i Ipad):

    1. Öppna Safari och gå till sverigesradio.se
    2. Välj den lilla symbolen med en pil i menyn nertill. (Om meny-raden inte syns, så dyker den upp ifall du sveper uppåt med fingret över skärmen).

    3. Bläddra nedåt i listan som du kommer till och välj alternativet Lägg till på hemskärmen

    4. Välj sedan Lägg till.

    Klart!

    Nu har du en "app-liknande genväg" på hemskärmen. Den ikonen är vit med svart text, inte svart med vit text som i appen Sveriges Radio Play.

    Hoppas att du har nytta av tipset!

    Annika Webbmaster
  • Tack! Lagt upp den nu. Tyvärr blir det några led mellan. Men funkar absolut.
    Skälen för mig är att komma åt ”låtlistorna”. En fantastisk service jag tror ni bättre kan lyfta fram - och kanske finns det en väg jag missat i standardappen?
    Jag vande mig tidigt vid att gå via sr.se och så togs den länken bara bort...
    Sen är tablån via KANALER överskådligare och informativare.
    Lycka till med webutvecklandet. Tack igen!/ elisabeth
  • Tack för förtydligandet!

    Vi har precis släppt en ny version av appen där tablån är bättre (men fortfarande är svår att hitta till).

    Om du går in på "direkt" i appens nederkant och trycker på "text-delen" av en kanal, där det står vilket program som sänds nu, så når du tablån för den kanalen.

    Låtlistorna håller jag med om att vi borde länka till - eller visa upp - i appen och framför det som ett förslag till de kolleger som styr hur appen ska utvecklas.
    Annika Webbmaster