Var sparas nedladdade program (Android)?

Hej! Var sparad nedladdade radioprogram från SR? Har letat men kan inte hitta dem. Känns inte bra att inte kunna välja. Min telefon (Android) är rootad så jag kommer åt överallt.
Vänliga hälsningar
Ingemar Ceicer

Kommentarer

  • Hej
    Filerna hamnar enligt standard under /data/data/<package_name>

    De får genererade namn och saknar filändelse, så du ser inte på namnet vad det är för fil.

    Mvh
  • I Android är det vanligt med att man har ett SD-kort som extra minne och många appar har möjligheten att styra till vilket "storage" innehåll skall sparas.
    Kan man styra vart nedladdat material skall sparas?
  • Hej och förlåt att du aldrig fick svar.

    Tyvärr är vår app inte speciellt flexibel när det gäller var du sparar nedladdat innehåll. Nedladdningen är tänkt att vara en möjlighet att högst tillfälligt spara några avsnitt innan en resa, inte att kunna lagra många program under en längre tid.

    Om du behöver kunna lagra en större mängd avsnitt och inte vill att vår app ska ta den begränsade lagringsyta som finns i telefonen, så rekommenderar jag att du laddar ned avsnitten på annat vis, exempelvis direkt i webbläsaren från vår hemsida, eller med en poddcast-app. De flesta poddcast-appar jag kikat på har större valfrihet när det gäller var filerna hamnar än vad vår egen app erbjuder.

    Som sagt, förlåt igen för ett sent svar, som dessutom inte var till speciellt stor hjälp ...

    Önskemålet om mer flexibel lagring är app-teamet medvetna om.
    Annika Webbmaster
  • Tack!
    Jag har löst detta! :-)