Var hittar jag era spellistor?

Hej!
Jag har antecknat ett par datum och tidpunkter när intressant musik spelades
i P1 resp. P2. Finns spellistor på er hemsida där jag kan hitta uppgifter om titel, kompositör etc? Hur hittar jag i så fall dess?
Det är 30 maj och 4 augusti 2018 det gäller

Kommentarer

  • Ja, det finns spellistor på vår sajt!

    Här för P1:
    Låtlista, P1

    Här för P2:
    Låtlista P2

    På respektive sida finns, högt uppe till höger om du besöker oss med en dator, en kalender där du kan välja datum. Hör av dig om du behöver tydligare instruktioner än så.

    Hoppas att du hittar den information du söker!
    Annika Webbmaster
  • Hittar inget sätt att komma åt denna inifrån appen, och där visas inte ens kompositör för de stycken som spelas, bara artist och styckenamn - blir otillräckligt för P2
  • Tack!

    Du har rätt - för P2:s del är i allmänhet kompositören mer relevant än "artisten", medan det för P3 och P4 är tvärtom.

    Länken till P2:s låtlista fungerar även i mobiler och på surfplattor, så jag hoppas att du kan använda den:
    Låtlista P2

    Senast igår pratade jag med app-teamet om att det saknas information om musiken i appen vid efterhandslyssning på våra program. På webben vinns den informationen däremot och naturligtvis bör vi kunna ge denna service även i appen. Att förbättra detta kan tyvärr inte ske omgående, men jag hoppas att vi kan genomföra det på sikt. Alla inblandade förstår behovet.

    Jag hör med app-teamet vad vi kan göra för att förbättra låtinformationen när man lyssnar direkt på en kanal. Kanske vi kan länka till webbplatsens låtlistor som en första åtgärd, och på sikt redovisa musiken bättre direkt i appen? (Om det redan idag finns en länk till webbens information, så är den ingen som du eller jag hittat, så då får vi göra den tydligare.)

    Jag hör även om det går att ändra så att vi för P2:s del visar kompositör framför artist när vi spelar klassisk musik. För världsmusik, visor och jazz tror jag dock att artist bör visas snarare än kompositör (om vi behöver välja endast det ena). Att det var Sarah Vaughan som framförde I Cover The Waterfront nu i söndags, tror jag att fler lyssnare vill veta än att den låten skrevs av Edward Heyman och Johnny Green, så att säga ...

    I vilken mån det går att leverera olika versioner till olika program, vet jag inte, men bara att definiera hur det borde vara, är förstås ett viktigt stag.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • Tack - ja jag skulle gissa att få till att det finns en lättillgänglig länk till låtlistan på webben direkt i programbeskrivningen på appen, är lättare att lösa än att ändra på presentationen av varje enskild låt i appen - så det skulle vara mitt tips att se till att den länken alltid finns med i P2-programmen på appen. Om man lyssnar direkt så kommer ju låtlistan att vara aktuell och användbar.

    Efterhandslyssning kanske är klurigare att lösa, vet inte om http-requesten till låtliste-sidan skulle kunna innehålla en parameter från appen som anger programid och tid, så att den kan hitta rätt lista?

  • Eftersom vi får efterhandslyssningen att fungera (även på mobiler och plattor) via webben, så har vi en fungerande teknik i grunden, det gäller "bara" att få in den även i appen. Och att få in det i utvecklarnas arbetsflöde ...

    Just appen finns det många önskemål kring, både från lyssnare och kolleger, och att prioritera vad vi ska läggas resurser och "app-yta" på är en uppgift jag verkligen inte avundas min kollega Daniel Boo, Play-apparnas produktägare.
    Annika Webbmaster