Var finns den vita appen?

Hej!
Med den tidigare SR-appen, med vit bakgrund och svarta bokstäver, kunde jag ha paddan ”liggande” och läsvyn snurrade och vände sig i ”rätt” läge, men den var plötsligt borta och jag fick då ta hem denna appen som inte snurrar till rätt läge. Bökigare tycker jag. Nu kan jag t ex inte ladda paddan samtidigt som jag lyssnar. Finns det någon inställning jag kan göra?
//Ingrid

Kommentarer

  • Hej Ingrid!

    Den vitta appen är samma sak som en genväg till vår vanliga hemsida, som du når på adressen sverigesradio.se

    Om du vill själv lägga en sådan genväg till sverigesradio.se från din Ipads hemskärm (även kallad skrivbordet).

    Du gör så här (bilderna är från en Iphone, men det ska fungera likadant i Ipad):

    1. Öppna Safari och gå till sverigesradio.se
    2. Välj den lilla symbolen med en pil i menyn nertill. (Om meny-raden inte syns, så dyker den upp ifall du sveper uppåt med fingret över skärmen).

    3. Bläddra nedåt i listan som du kommer till och välj alternativet Lägg till på hemskärmen

    4. Välj sedan Lägg till.

    Klart!

    Nu har du en "app-liknande genväg" på hemskärmen, "den vita appen"

    Hoppas att du har nytta av tipset och att du inte tycker att det är för krångligt att skapa den.
    Annika Webbmaster