Välja bort musiken

Jag lyssnar mycket på radio, i synnerhet poddradio nattetid. Musiken stör.
Jag önskar att jagsjälv får välja om jag vill lyssna på musiken i reportaget. När jag lyssnar på ett reportaget, ofta nattetid, vill jag slippa musiken.
Nu är jag hänvisad till P1 och P4 vilka är bra, men ni har också bra program, bara jag slapp musiken. På 4:an går det ju bra.

Kommentarer

  • Hej Ingemo!

    Jag följer upp en del äldre förslag, och ser att du aldrig fick svar på detta, vilket jag ber om ursäkt för!

    Jag förstod inte vilka program det är du vill kunna ta del av utan musik. Eftersom du skriver att det är ett mindre problem med P1 (där vi inte har så mycket musik) och på P4 (med mycket musik i FM, som dock är bortklippt i vissa poddar) så utgår jag från att det gäller någon annan kanal, men är det P2 eller P3?

    Kan du ge exempel på program du vill ta del av, men där musiken stör och gärna något exempel på ett P4-program som inte har störande musik, så blir det lättare att förstå om problemet är att det är otydligt hur du når versioner utan musik, eller om felet ligger någon annan stans.

    Berätta även om du lyssnar med vår hemsida, via någon av våra appar eller med någon annan tjänst.

    Åter: Förlåt att du inte fick svar!
    Annika Webbmaster