Vakna upp med SR i Google Home

Hej
Fram tills tidigare i år kunde jag ställa ett väckningsalarm med min Google home/Home Hub som spelade valfri SR kanal som väckningsljud genom att säga:
"Wake me up at X o clock with radio" - (What would you like to hear) - "Swedish Radio P4"

Detta slutade dock fungera för ca 2 månader sen, Google HOme:n kan inte hitta radio-stationerna längre. Det ska sägas att det fortfarande fungerar med andra svenska radiostationer.
Kan det vara något som hänt från eran sida eller är det något ni kan påverka?

Kommentarer

  • Hej Kristofer och förlåt det sena svaret!

    Vi har fått besked från Google att det ännu inte går att lösa.

    Befinner du dig i ett annat land? Det kan finnas andra funktioner tillgängliga då, som vi tyvärr inte kan testa, men jag kan ju ändå ge lite tips (det jag kallar att torrsimma).

    Eftersom Swedish Radio P4 kan vara svårt för Google, vi har ju 25 P4 kanaler och dessutom P4 Plus, så skulle jag testa med exempelvis P4 Dalarna from Swedish Radio och om det inte går, med samma kanal från Tunein radio eller från Mytuner radio.

    Berätta gärna hur det går!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.