Väckarklocka

Hittat inte funktionen väckarklocka bland mina sidor, är det borttagen?

Kommentarer

  • Märkte också det idag.. väldigt dåligt då denna väckarklock funktion är kanon! Hoppas dem kan ta tillbaka den
  • Håller med, varför är den borttagen
  • Hej!

    Vart  tog insomningstimern vägen? Den använde jag varje kväll för att lättare kunna somna.
  • Dåligt att de har tagit bort funktionen (eller om de har gömt den någonstans), det är ju väldigt skönt och uppiggande att vakna till musik, nyheter och roliga programledare. Jag skulle vara väldigt tacksam ifall Sveriges Radio kunde lägga tillbaka funktionen!
  • Stryk mitt inlägg, insomningstimern är ju kvar. Sorry!
  • Konrad, Thom, Håkan och Sofia:

    Väckarklockan är inte undanstuvad, utan tyvärr borttagen.

    Anledningen är att den fungerar dåligt. Väckarklocka i Ios-appen har, som ni som använt funktionen har förstått, alltid krävt att ni har både skärmen och appen igång, vilket beror på Apples begränsningar i vad en app får göra i bakgrunden. Inte ens med skärmen på har den dock fungerat för alla lyssnare.

    Att ta bort klockradion har varit ett svårt beslut, eftersom vi är många som uppskattar att vakna till "vår kanal" varje morgon. Vi på Sveriges Radio inser självfallet att lyssnare som vaknar till radion är bland våra mest trogna lyssnare. Men i och med att så många har haft problem med den, vill vi inte behålla en klockradio där våra trognaste lyssnare riskerar att försova sig.

    Det allra bästa vore naturligtvis att skapa en klockradio-funktion som fungerar bättre, men förutsättningarna för detta är dåliga. Vi undersöker andra appar för att se om någon av dessa har möjlighet att spela upp våra kanaler.

    Att klockradion försvinner just nu, beror på att vi i vintras bytte ut huvudkomponenten i appen, ljudspelaren, och att väckarklockan inte fungerar med den nya spelaren. Fram tills nu har vi behållit den äldre spelaren i just väckarklockan, men att appen parallellt har använt två olika tekniker för att spela upp våra kanaler, har lett till nya problem.

    Tack för att ni vill vakna med Sveriges Radio, och förlåt oss för att vi berövat er den möjligheten. Jag hoppas att ni har förståelse för varför vi gjort så.

    Anders:
    Bra att du fann insomningstimern.
    Annika Webbmaster