URL till programmet Bildningsbyrån

Är det ett misstag att inte någon URL-adress finns till programmet Bildningsbyrån?

Kommentarer

  • Programmet är inte sökbart, för att det saknas i appen. Anledningen är att det är ett UR-program, och därmed finns hos dem.

    Här finner du Bildningsbyrån:
    Bildningsbyrån - tänka mot strömmen

    Problemet med att UR-program saknas för oss är förstås något vi måste lösa. Du som lyssnare ska inte behöva hålla reda på om ett program skapats av Kulturredaktionen, UR, Tredje Statsmakten Media AB eller Ungdomsredaktionen i Malmö för att lyssna. Sänds det av Sveriges Radio så ska det återfinnas i Sveriges Radio Play ...

    Tyvärr är detta något jag har sagt i många år, och problemet är fortfarande inte löst - men jag är mer hoppfull nu än innan! Vi har en första trevande start, där det relativt nystartade UR-programmet Kjellsorterat fungerar som vilket annat program som helst!
    Kjellsorterat: UR

    Jag misstänker att vi behöver utvärdera om detta medför några problem och fila lite på arbetsflöden etc, men uppenbarligen har något av de hinder som tidigare funnits nu lösts, och vi bör kunna få med UR:s program på Sveriges Radios plattformar framöver! Åtminstone de program som inte innehåller musik, drama eller annat där ytterligare rättighetsfrågor behöver redas ut, och dit bör Bildningsbyrån höra!

    Annika Webbmaster