Uppspelningen går tillbaka i tiden (Edge)

Hej!

Jag har senaste tiden noterat att uppspelning backar tillbaka i tiden utan att jag gjort något. Nu senast (10:30) så backade P1 till klockan 09:00 och Dagens eko började spelas. Att göra en refresh hjälpte inte, utan jag var tvungen att stänga fönstret och starta om för att kunna lyssna på Kaliber.

Är det min web-läsare som krånglar eller har ni problem med tjänsten?

Mvh

Peter Gardell

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta!

    Är det min web-läsare som krånglar eller har ni problem med tjänsten?

    Det vet jag inte! Vi har tidigare (för cirka ett år sedan) haft liknande problem från lyssnare med framförallt Chrome, men bakom kulisserna ser jag att du använde Edge när du skrev hit, så jag gissar att det var i den webbläsaren du stött på problemet.

    Den gången hjälpte det inte heller att ladda om sidan, däremot att ladda om med ctrl + F5 (vilket inte bara laddar om innehållet, utan även läser in javascript och liknande på nytt). Något annat som borde hjälpa (och som jag tror hjälpte då) var att starta något annat, exempelvis ett ljudklipp från vår startsida, och därefter klicka på P1:s direkt-ström.

    Jag hoppas att detta hjälper även nu, eftersom jag tror att det är lite snabbare och enklare än att starta om hela webbläsaren!

    Ungefär när lade du först märke till problemet?
    Annika Webbmaster
  • Tack för svaret!

    Jag har svårt att säga när det började, men det rör sig nog om ett par månader.

    Idag så råkade jag ut för en annan variant när spelaren plötsligt bytte program (eller möjligen backade tillbaka i tiden) mitt i lyssningen!

    Jag ska testa med ctrl+F5 nästa gång och se om det gör någon skillnad.

  • Återkom gärna framöver och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.