Trasig app iPhone 6S

Bor utomlands och har lyssnat på SR Radio Stockholm i många år.

Sedan några veckor fungerar inte denna app, får ständigt felmeddelande.

Går jag in via Google till sr.se är det inga problem med att lyssna, detsamma om jag använder en reklamfinansierad app.

Vad att göra?

Kommentarer

  • Hej Hans!
    Vill först bara kolla att det är vår app du använder. Ser den ut som på bilden nedan?

  • Jag använder den översta appen (svart/vit).

    Den undre appen (gul/blå) har jag aldrig sett förut.
  • Bra, då är det rätt app. Frågan är varför det blir problem ... Andra lyssnare i utlandet har rapporterat in liknande fel den senaste tiden, men jag har då främst sett det från lyssnare i Sydeuropa. Jag, som är administratör i detta forum, ser vilken IP-adress du skrivit från. Stämmer det att du är i Asien? Det är i så fall väldigt viktigt för vår kartläggning av problemet!
    1. Du får problemet när du lyssnar direkt på P4 Stockholm, men får du samma fel om du t ex lyssnar på Musikplats Stockholm eller Förmiddag i P4 Stockholm i efterhand? (Finns under Program i appens meny.)
    2. Vilken ljudkvalitet har du valt? (Går att välja under Inställningar & Hjälp i menyn)
    3. Påverkas felet av att du byter kvalitet?
    Tack på förhand för hjälp att ringa in felet!
    Annika Webbmaster
  • Är i Thailand
    1. Nej
    2. Lite (förval på appen)
    3. Nej
  • Tack!

    Får du någon felkod, som Felkod 6, -1005, -1005 eller står det enbart vi kunde inte ladda ljudfilen?

    Bra att du kan lyssna från webben. Här har du en länk till alla kanaler, så att du snabbt kan nå dem:
    http://sverigesradio.se/kanaler/

    Vi felsöker.
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Det poppar upp ett fönster och där står det att ljudfilen inte går att ladda, samt det visar även en felkod enligt din fråga.
  • Tack!
    Annika Webbmaster
  • Det som skiljer din felrapport från de andra med liknande fel, är att du svarade annorlunda på en av mina frågor, den om Musikplats Stockholm eller Förmiddag i P4 Stockholm i efterhand.

    De andra som har liknande problem, har nämligen samma fel även vid efterhandslyssning. Jag vill därför försäkra mig om att ditt svar nummer 1 betyder "nej, dessa avsnitt fungerar som de ska" och inte "nej, det problemet har jag inte, eftersom jag aldrig lyssnar på avsnitt i efterhand" ...

    Hoppas att du förstår att anledningen till att jag frågar samma sak igen, är att det är viktigt att vi uppfattar allt korrekt!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    När jag gick in på din begäran så fungerade Musikplats Stockholm. Men det var första gången jag gick in. Normalt sett lyssnar jag på P4 Stockholm, samt kanske en gång var fjortonde dag på P3. Därför kan jag bara säga att jag haft problem med P4. De senaste veckorna har appen fungerat ca 1 gång av 10 och då när jag loggat in via Wi-Fi. Normalt sett lyssnar jag på appen när jag kör bil och då är jag uppkopplad mot bilen via Bluetooth.
  • Tack!

    Kan detta fel ha uppkommin i samband med att du uppgraderat telefonen till Ios 10.3.1? Jag misstänker att det är en gemensam nämnare hos er som drabbats. En annan är att ni är utomlands.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Kan så vara men jag är inte säker.

    Jag får följande felmeddelanden:
    Vi kunde inte ladda ljudfilen
    Felkod:
    -1005
    -6
    -11853
    -12884

  • Tack!

    I en annan tråd om samma ämne har jag sammanställt vad vi vet för närvarande (bland annat är jag intresserad av vad du har för modell på din Iphone).

    Tyvärr kan jag inte flytta över denna tråd dit, men jag tror att det är effektivt att övergå till att skriva där istället, där det finns flera andra lyssnare med samma fel:
    Felkod 6, -1005, -1005 i iOS app utomlands

    Är det okej om vi fortsätter felsökningen där? I så fall stänger jag denna tråd.
    Annika Webbmaster
  • Bra att du hittade till den andra tråden! Även om det är trist att ni är fler som har samma typ av fel, så underlättas felsökningen av att vi kan dela information!
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.