"Trailers" i radio

Hej!
Lyssnar ofta på P1, och då och då kommer trailers för olika program som verkar intressanta. Tyvärr har man oftast glömt vad programmet hette, eller ens vad det handlade om när men väl sätter sig vid datorn för att lyssna.
Kan man inte samla alla sådana trailers på ett ställe, så att man lättare kan hitta?

Kommentarer

  • Hej!

    Vi har två olika typer av "programtips" i P1. Dels vanliga trailers, och dels det innehåll som P1:s programpresentatörer skapar.

    Eftersom vi håller med om att en del av dessa tips har hög kvalitet, försökr vi komma på var vi ska samla dem. Ett ställe vi funderar över är P1 Specialprogram, men det är också den yta där vi samlar "kort-serier" och de program som till exempel sänds istället för vårt ordinarie utbud under "röda dagar". Här är en 14 minuter lång "dubbeltrailer" som lagts där (alltså mer omfattande än vanliga trailers):
    Lyssningstips från poddredaktionen

    Andra försök är att lägga dem i anslutning till det aktuella programmet eller programserien. P1-presentatören Magnus Viktorin har gjort ett par "bakom kulisserna hos Nordegren & Epstein" som sänts som "ordinarie programpresentation", och dessa blev en fin helhet som går att höra på programmets sida:
    Poddspecial: Bakom kulisserna på Nordegren & Epstein i P1

    Bästa stället att hitta trailers och kortare presentationer, samt att få tips om program även om du missade trailern i sändning, är nog P1 på sociala medier:
    Jag ber min kollega Annika Beijbom, som arbetar med P1:s sociala medier-konto, att berätta lite mer om vilken typ av programtips du kan ta del av där!
    Annika Webbmaster
  • Ok. Tack för visat intresse!
  • Hej Håkan,
    På Sveriges Radio P1:s plattformar på sociala medier tipsar vi om utbudet, men vi samlar än så länge inte ihop allt ljudutbud i trailerform och lägger ut. Då och då lägger vi ut så kallade audiogram där ett trailerljud kombineras med kort information i bild. Kollega Annika ovan har skrivit ett så utförligt och omfattande svar att vi inte har mycket att tillägga. Tack som lyssnar!