Varför hittar jag ibland inte appens Toppnyheter?

Hej! Hur får jag upp vyn Toppnyheter med ett urval av senaste ekonyheterna från hela landet? Detta är det enda jag vill lyssna igenom varje dag men det är som ett lotteri om jag får upp dem i appen eller ej. Om de inte kommer upp av sig själv hittar jag inte dem. Hjälp!

Kommentarer

  • Hej Josefin!

    Det är en mycket bra fråga. Faktum är att denna vy antingen finns i appen, eller också finns den inte, för det är en lista som Ekot manuellt slår på under morgonen. Listan stängs ned vid 17-tiden, så när du skrev hit vid 17.50 igår, så fanns den inte kvar. Det är alltså inte du som letade dåligt ...

    Vi har sett över olika mer automatiskt genererade varianter som skulle kunna ligga ute dygnet runt. Det bör gå att bygga en nyhetstjänst med lyssning som i stort bygger på vad vi har på förstasidan på sverigesradio.se - men samtidigt läggs det in en del innehåll där som fungerar på en stratsida på webben, men inte platser som Toppnyheter i en ljudapp ens med en mycket bred definition av nyhetsbegreppet ...

    Jag förtydligar rubriken på din fråga lite, så att det blir lättare för andra som undrar samma sak att hitta hit!
    Annika Webbmaster
  • Åh, då fattar jag! Toppnyheter är min favorit!  Hoppas det går att lösa att den finns hela tiden!
  • Kul att du gillar funktionen!

    Jag ser till att de kolleger som arbetar med "det digitala nyhetsuttrycket" ser detta, för den typen av arbete är det inte så ofta lyssnare tar sig tid att ge beröm. (De flesta av oss tänker nog inte på att det ligger arbete bakom även sådant som en lista med nyheter i en app ...)
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Har ni sett detta?
    Toppnyheter hela dygnet - nya spellistor i Sveriges Radio Play

    Förutom att toppnyheterna ligger hela dygnet, kan ni lyssna på samlingar med vetenskapsnyheter med mera.

    Hoppas att ni gillar denna nyhet om Sveriges Radios nyheter!
    Annika Webbmaster
  • Jaa! Riktigt, riktigt bra! Tack!