Tillfälligt automatiskt byte till direktsända nyheter

Det vore skönt om appen automatiskt byter till direktsända nyheter oavsett vilken kanal man lyssnar på. Och sedan tillbaka om man har valt det.

Kommentarer

  • Tack för förslaget!

    Har du push-notiser påslagna och får dessa som det är tänkt?

    I så fall har du möjlighet att själv enkelt byta till extrasändningen när du får reda på att det pågår en viktig nyhetshändelse.
    Annika Webbmaster
  • Jo det har jag. Fast detta var mer att man vill ha alla nyheter varje timme automatiskt oavsett inställd kanal.
  • Ah, då förstår jag. Som RDS-funktionen med vanlig radio (extra vanligt i bilars radiomottagare) alltså? Jag framför det förslaget till ansvariga.

    En lösning, som dock kräver lite handgrepp varje gång, är att ställa ett larm i mobilen som påminner dig om att det är dags att byta. Då kan du dessutom själv bestämma från gång till gång om du verkligen vill avbryta det du lyssnar på, eller om du hellre vill lyssna klart på låten/programmet och sedan höra nyheterna i efterhand.

    När det gäller att lyssna på uppdaterade nyheter i appen "när det passar dig bäst" vill jag passa på att rekommendera de nyhetssamlingar som du når via appens startsida. Dels toppnyheter, men även samlingarna av lokala nyheter, vetenskapsnyheter etc. som du når via knappen "Fler nyheter" under dessa toppnyheter.

    Tack för förslaget!
    Annika Webbmaster