Tillbakafunktionen funkar inte alltid

Efter er ändring att läsa den längre versionen av en nyhet, som öppnas i ett nytt fönster, har jag fått problem med att gå tillbaka. Jag får ofta stänga fönstret och börja om igen om ni förstår vad jag menar.

Kommentarer

  • Hej Lasse!
    Ursäkta det sena svaret. Några mindre ändringar har gjorts sedan du skrev hit. Trycker du alltså på texten "Visa mer" när du gått in på en artikel? Och när trycker du på tillbaka-pilen i Safari, så händer ingenting eller får du en fel-sida?
  • Nej, det händer ingenting. Trycker jag en gång kommer jag till sidan innan er sida.
  • Är det på telefonen eller på en Mac, och isåfall vilket operativsystem kör du på Macen? Jag ska skriva en felrapport på detta men vill försöka återskapa felet först.
  • MacbookPro OSX
    Safari. Trycker en gång tillbaka händer ingenting. Trycker en gång till hamnar jag på sidan innan er. Ibland hamnar jag högst upp, trots att nyheten ligger längre net.
    Obs! Detta är sporadiskt, men minst en gång om dan.
  • Jag har intensivt testat detta nu i Safari på en mac med senaste versionen av både webbläsaren och operativsystem, och jag har hittils inte fått detta problem. Har du uppdaterat din Safari?
  • Jag kör Safari Version 11.0.3 (13604.5.6) och macOS High Sierra, 10.13.3
    Tror att problemet uppstod när jag gick upp till High Sierra.
    Även fått liknande problem med Chrome, just att när jag läst den långa artikeln och går tillbaka hamnar jag inte där jag var tidigare - utan längre upp. Alla dessa "buggar" upplevs som mycket störande och längtan till hur det var tidigare, typ som Omni har det. Enkelt smidigt och funktionsdugligt.
  • Hej igen Lasse!
    Om du exempelvis klickar på "Visa mer"-länken på denna sida
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6900118
    öppnas den då i nytt fönster? För om den öppnas i ett helt nytt fönster så finns ingen historik att backa till.
    Finns det inte en inställning i Safari som ställer in hur länkar öppnas?
  • Hej
    Tittar inte så ofta på er sida längre. Det blir jobbigt med att hela tiden behöva gå tillbaka. Ibland hänger sidan sig och ibland kommer man tillbaka till fel plats. Sidan öppnas i samma fönster och ofta funkar det inte att gå tillbaka. Klickar man en gång till kommer man bort från er sajt. Nej, skrota den här ändringen innan ni tappar för många irriterade läsare. Förstår inte er envishet. Ni hade en mycket väl fungerande sajt innan den här sista ändringen.
    Mvh
    Lasse
  • Jag har testat detta på High Sierra i Safari och kan inte återskapa felet. Länkar öppnas i samma fönster och inte i ett nytt fönster. I ditt första inlägg skrev du att länken öppnas i nytt fönster. För att få historik så att man kan backa så måste man öppna länkarna i samma fönster eller samma flik.Det märkliga är ju att detta tycks hända sporadiskt för dej.
    Testa att starta om Safari och rensa historiken (ligger i huvudmenyn).
    Om du vill kan du även testa Chrome och se om du får samma fel där.