Tablåönskemål igen

Jag skulle vilja ha en tablålänk på förstasidan. Ser att det är trångt men kanske skulle det gå att klämma in. Själv skulle jag placera den på översta raden  - mellan Loggan och  sökrutan om jag fick bestämma :-).
Med vänliga hälsningar

Kommentarer

  • Hej Angelica!

    På en dator är det trångt och i mobilen är det än trängre, och det är "mobilen först" som gäller när vi utvecklar sverigesradio.se

    Vilken skulle den stora fördelen, som du ser det, vara med att en länk till tablån finns på startsidan istället för att, som idag, finnas på varje kanal (sverigesradio.se/p1/, sverigesradio.se/p2/, sverigesradio.se/halland/ och så vidare)? Vilka lyssnare tror du skulle få störst nytta av ditt förslag?

    När vi tar ställning till olika idéer, både våra egna och från lyssnare, så är det framför allt behovet vi behöver förstå. Vilket behov skulle vi lösa?
    Annika Webbmaster
  • Jag förstår att det är trångt. Jag kanske tillhör en minoritet numera. Eftersom tidningarna inte längre trycker radiotablåerna så är det i första hand detta jag vill ha när jag besöker er. På telefonen är det som sagt trångt och man får ingen överblick så då går jag till datorn. Det är överblicken jag saknar så jag skulle vilja ha en tablå som ser ut ungefär som Svt:s (http://www.svt.se/tv-tabla/). Jag har inte tänkt på att ni har så många kanaler. På radion kan vi dock bara höra fyra så det är väl en tablå där dessa syns bredvid varandra jag skulle önska. Vad finns att lyssna på just nu på de olika kanalerna. De kanaler som endast finns digitalt har man ju inte samma behov av att jämföra.
    Jag gör ju så med tv-tablån att jag går till datorn för på mobilen ser man bara en kanal åt gången.
    Med vänliga hälsningar
  • Hej!
    Vi har en sådan sida där "Vad finns att lyssna på just nu" visas: http://sverigesradio.se/sida/allakanaler.aspx
    men dessvärre inte hela dygnet. Det skulle nog bli för oöverskådligt.