Svenska text till Nyheter på lätt svenska

Hej hej,

Var kan jag se svenska texter till programmet som heter Nyther På Lätt Svenska? Jag ser att det finns bara lite text till varje avsnitt, men inte för hela avsnitt.

det ska vara jättebra när jag lyssna på nyheterna med texten.

Tack på förhand!

Mvh,
Q

Kommentarer

  • Hej Q!

    Om du går till startsidan för Nyheter på lätt svenska, https://sverigesradio.se/radioswedenpalattsvenska, så ser du en samling aktuella nyheter. Jag skickar med en bild på hur det kan se ut:

    Om du klickar på den bild eller text som hör till en nyhet (grön-markerat på min bild), så öppnas en längre version av nyheten där du kan läsa mer. Klickar du i stället på play-knappen (röd-markerad på min bild), får du höra radioinslaget.

    Jag visar även hur det ser ut om jag klickar på nyheten Sverige förlorade mot Tjeckien och vann mot Italien, så att du kan se att du då kan läsa blir lite mer text:

    De hela avsnitten med många olika nyheter har bara en kortare text. Vi är ett radiobolag och har ljudet i fokus.

    Hoppas att du har nytta av våra program ändå och lycka till med att lära dig svenska!

    Annika Webbmaster