Starta pågående program från början med Google Home

Hej,
Finns det något röstkommando så min Google Home som startar ett PÅGÅENDE program från BÖRJAN? Nu får man antingen ett gammalt avsnitt eller bara direktsändning i vilken jag inte kan spola bakåt.
Mvh,
Peter

Kommentarer

  • Hej Peter!

    Det som gör att du kan backa i kanalens ljudström i våra Play-appar och de flesta webbläsare, är att vi använder tekniker för att skicka ut ljudet som skickar ut ljudströmmen som korta segment istället för att skicka det som en kontinuerlig ström (de tekniker vi använder kallas HLS och MPEG-DASH). På det viset kan vi bygga en spelare som kan backa till tidigare segment.

    Google Home har inte stöd för denna teknik än.
    Annika Webbmaster
  • Tack för svaret Annika!
    Vet du om det finns några planer på att introducera HLS och/eller MPEG-DASH i Google Home apparaten?
    Peter
  • Vi känner inte till några sådana planer.

    Med tanke på att de format som stödjs idag är rätt få, har jag tyvärr inte något hopp om att detta kommer att ske inom en nära framtid (men jag hoppas att jag har fel på den punkten).
    Annika Webbmaster