Start & stopp med trådlösa hörlurar funkar inte (Ios)

Det går inte längre att starta och stoppa uppspelning med hjälp hjälp av knappen på mina hörlurar. Appen reagerar inte alls på knapptrycket. Funkar som vanligt i andra appar t ex spotify.
Version 20.2.3, iphone 11 pro max

Kommentarer

  • Tack!

    Är det när du lyssnar direkt på en kanal, i efterhand på ett program, eller bådadera som detta inte fungerar?
    Annika Webbmaster
  • Ingetdera funkar. Däremot går det bra om man ansluter med trådade lurar med på/av-knapp på sladden.

  • Visst har jag uppfattat det rätt:
    Du kan lyssna med Bluetooth, men just att reglera ljudet fungerar inte ...?
    Annika Webbmaster
  • Jag kan lyssna, men jag kan inte längre pausa och starta uppspelningen från bt-lurarna.
  • Samma problem för mig.
    Oerhört irriterande.
    Alla andra appar funkar som de ska (SVT, poddar, youtube m fl). Volym upp och ned funkar, men paus och på funkar alltså inte längre.
    iPhone 11 Max. Fullt uppdaterad fån + app.
  • Tack. Vi har fått in liknande felbeskrivningar från fler lyssnare och ska självfallet försöka lösa detta!
    Annika Webbmaster
  • Jag kan bara instämma!
    Jag lyssnar mycket på P1 eller poddar via airpods när jag går på stan eller vid andra tillfällen. Om jag t.ex. blir tilltalad eller går in i en affär vill jag lätt kunna pausa, och sen fortsätta lyssna via två snabba tryck på luren. Att gräva fram telefonen ur fickan är onödigt krångligt och blir ibland oartigt.

    Av samma skäl vill jag lätt kunna backa 15 sek (eller mer) för att fånga något jag missat, t.ex. pga trafikljud etc.
  • Tack.

    Det är förstås meningen att det ska fungera, och app-utvecklarna jobbar för att lösa det.
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem. Det fungerar på andra podcast appar. Men inte på SR.
  • Jag upplever samma sak.

    Sedan version 20.2.3 så går det inte längre att starta/stoppa med knapparna på mina bluetoothhörlurar.

    - Jag kan starta/stoppa spelningar i andra program utan problem.
    - Samma fel inträffar oavsett vilka bluetoothhörlurar jag använder. Och de hörlurarna fungerar också bra med andra program som spelar ljud.
  • Hej!

    Felet ska nu vara löst "bakom kulisserna", så med nästa version bör funktionen vara återställd. Jag utgår från att den kommer "väldigt snart" (om inte något oförutsett inträffar, t ex att Apple tar längre tid på sig att godkänna förändringarna än vanligt).

    Jag ber om ursäkt över att jag inte givit någon prognos tidigare, men i slutet av förra veckan var felet ännu inte löst, så det var svårt att sia om hur lång tid det skulle komma att ta.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Nu är Play 20.3.1 ute i Appstore. Vi har bland annat åtgärdat buggen för start och paus med Bluetooth.

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster
  • Verkar funka bra! Tack för rättningen

    Trevlig helg!