Stänga av appen

När jag slutar lyssna, stänger appen (?) & tar bort den ifrån "senast använda appar" i min telefon så blir det såhär:
Dels har ikonen en liten grå prick, tror det betyder att appen trots allt är aktiv.
När jag låst telefonen och sedan öppnar den så är min skärm turkos blå och visar info om radion.....

Hur stänger jag appen så att den inte visar mer än ikonen som jag klickar på för att starta appen.
Jag har letat i inställningar men hittar inget.
Nokia telefon så Android

Kommentarer

  • Hej Mats,

    har du kvar notisen som gör att man kan styra uppspelningen? En liten prick på ikonen brukar i "vanlig" Android betyda att appen har en notis aktiv, men jag är inte säker på om det kanske betyder något annat/mer på Nokia.
    App-utvecklare
  • Olivers inlägg har jag skapat en ny tråd av:
    Avstängd app spelar upp ljud ändå (Iphone)​​​
    Annika Webbmaster
  • Har samma problem. Men med en samsung s9 plus.
    Detta är ännu värre för mig varje gång jag kopplar telefonen till Bluetooth i bilen så börjar den att spela radion. Även om jag manuellt har gått in och tvångsdödat appen i systeminställningarna. Blir tokig på det här. Jag skall bestämma när telefonen skall spela och inte tvärtom.
  • Hej Magnus!

    Det verkar vara ett vanligt problem i samband med att mobilen kopplar upp sig mot Bluetooth. Troligen är det telefonens inbyggda spelare (förmodligen en som heter Samsung Music i ditt fall) som spelar upp det du lyssnade på senast. Det spelar alltså ingen roll att du stängt ned vår app - för det är inte den som "tjuvstartar".

    Här skriver en av de drabbade att det påverkar Spotify, Tunein Radio och en podcast-app:
    How to stop Samsung Music from launching automatically

    Det enklaste sättet att slippa problemet är att, om möjligt, slå av "auto-play" i ljudanläggningen. Om du berättar vad du har för bilanläggning, kan jag försöka hjälpa dig att hitta en inställning för detta.

    Det finns ett par andra lösningar annars, till exempel den som står här:
    How to stop music from autoplaying in car?
    Once I pair my phone via bluetooth I go into bluetooth where it lists the connected devices. I click the gear next to my truck's connection and I can choose what it connects for with the options Phone and Media (there may be more now, but I'm at work and the menu only comes up when I'm connected to the truck). I uncheck media and it doesn't connect with that.
    The only problem here is that if you ever want to play music in your car, you have to go back and manually turn it on and then remember to turn it off again.
    Hoppas att du har nytta av tipsen!
    Annika Webbmaster