SRs startsida (Ekot) börjar få för mycket programreklam!

Hej!
För några år sedan blev Ekots nyheter SRs startsida på nätet. För mig innebar det att www.sverigesradio.se är den självklara personliga startsidan.

Men på sista tiden börjar denna sida innehålla allt mer av programreklam. Och inte bara från SR P1, utan från alla SRs kanaler. Det tunnar ut nyhetstjänsten (Ekot) och hela startsidans funktion.

Balansen är svår; jag förstår att SR vill göra reklam för sina egna program på sin egen hemsida. Men om ni gör det för mycket kommer folk som jag sluta besöka hemsidan eftersom det är nyheterna (och länkar till Ekots inslag, ev Studio Ett el dyl) vi vill ha.

Förslag: Minska kraftigt inslag på startsidan som länkar till SRs olika kanaler.

OM ni vill ha detta kvar, återskapa då en ren nyhetssida (www.sverigesradio.se/ekot).
Den nuvarande smygförändringen fungerar inte.

Kommentarer

  • Hej Daniel!
    Jag har bett redaktionen svara dig här på forumet.