SRPlay stoppas direkt

Jag har en Samsung galaxy tab ansluten via wifi till vår router. När jag försöker använda SRPlay kommer direkt meddelandet SRPlay har stoppats. Vad är det för fel? SVTPLAY och program via SR hemsida fungerar normalt.

Kommentarer

  • Hej Mona!

    Så bra att du redan har upptäckt att du kan lyssna via vår hemsida!

    Detta fel drabbar tyvärr alla med just Galaxy Tab A och uppstod i samband med en uppdatering från Samsung.

    Om du vill, så finns det en betaversion av vår app att testa. Den versionen bygger på ny teknik där detta fel inte dyker upp. Men det kanske är enklare att lyssna via hemsidan sverigesradio.se tills den vanliga appen uppgraderas med denna nya teknik?

    Om du vill testa betaversionen, så hör av dig!

    Tack för att du rapporterade in felet.

    Annika Webbmaster
  • Hej, jag har samma problem som Mona på min Galaxen tab A. Jag vill gärna testa betaversionen. Mvh Anne-Marie

  • Hej Anne-Marie!

    Du får e-post snart.

    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem på en Galaxy edge 6.
    Provar också gärna betan om det kan avhjälpa

  • Hej A-K!

    Jag har inte tidigare sett att Galaxy Edge 6 ska ha detta problem!

    Står det alltså att appen har stoppats, och du kan inte ens börja spela något ljud?

    Om felet yttrar sig på annat vis, så beskriv (till exempel om det buffrar till 99 procent utan att starta, eller om du kan lyssna i några sekunder sedan bryts det), för i så fall kan det vara andra problem som du enkelt kan åtgärda med rätt inställningar!

    Du har fått mejl med erbjudande om att testa appen oavsett! Vi vill gärna ha din hjälp med det, även om vi lyckas lösa problemet med vår nuvarande version med hjälp av att ändra i inställningarna för strömspar-läget eller liknande!

    Tack på förhand för hjälp, och trevlig helg!

    Annika Webbmaster
  • Hej och tack för ditt svar.

    Appen stänger av efter någon minut oavsett energisparläge eller ej.

    Hälsningar

    A-K

  • Skönt!

    Då är det nämligen inte samma fel, eftersom Tab A-felet innebär att appen inte ens går att öppna.

    Det är absolut allvarligt att du inte kan lyssna, men jag utgår från att det är någon banal inställning, och det endast gäller att hitta vilken det gäller för att lösa felet!

    Drabbar felet både direktlyssning på en kanal och efterhandslyssning på avsnitt?

    Finns det både över wifi och mobilnät?

    Återkom så fortsätter vi att felsöka!

    Annika Webbmaster
  • Alltid något 😀
    Enda gången det inte händer är när jag lyssnar på nerladdade avsnitt, oavsett wifi eller 3/4g

    Anna-Karin

  • Kolla för säkerhets skull detta:
    Inställningar - Batteri - menyn uppe till höger - Batterioptimering

    Slå av batterioptimering för Sveriges Radio Play om detta är på.

    Se även till att du tillåter att vår app använder bakgrundsdata:
    Inställningar - Dataanvändning och sedan Mobildataanvändning.

    Rulla ned tills du ser Sveriges Radio Play och välj den. Välj "Bakgrundsdata" och se till att det är påslaget. Valet "obegränsad dataanvändning" tror jag är det enklaste, för då påverkas den inte av batterisparläget.

    Gick det att följa denna beskrivning? Om inte, var skilde sig min från hur det ser ut i din telefon? (Jag hittade nämligen ingen vettig bruksanvisning där dessa inställningar framgick för just Galaxy Edge 6.)

    Hoppas att någon av dessa inställningar gör susen!

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Mona och Anne-Marie:

    En version av appen med teknik som fungerar även på Galaxy Tab A är ute skarpt sedan ett tag tillbaka, så uppgradera appen till den senaste versionen (3.11) om ni inte har gjort detta redan!

    Avinstallera gärna beta-versionen, om ni har kvar denna!

    A-K:

    Hur gick det för dig? Fann du de inställningar jag var ute efter?

    Annika Webbmaster
  • Stig-Olas inlägg har jag flyttat hit:
    Meddelande om att SRPlay har stoppats

    Denna tråd är inaktuell och jag stänger den för nya inslägg.

    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.