SRplay App för Iphone 6 fungerar ej

Hej!
Jag har av och på-installerat appen för SRplay ett flertal gånger samt stäng av telefonen emellan men jag kan inte få appen att fungera.
Jag lyssnar dagligen och har tidigare ej haft problem. Felmeddelandet säger att man ej kan ladda innehållet och att jag ej är ansluten till internet. Vilket är felaktigt. Jag kan till och ned lyssna på radio via andra sämre appar.

Kommentarer

  • Hej Eva!
    Händer det här oavsett om du lyssnar via wi-fi eller 4G?
    Att göra en hård omstart av telefonen brukar lösa många problem. Håll in hemknappen och on/off-knappen samtidigt några sekunder, om du inte redan testat det. Hjälper inte det får vi felsöka vidare.
  • Hej!
    Detta händer när jag använder wi-fi men ej 4G. Jag har gjort flera hårda omstarter men det hjälper inte, tyvärr.
    Tacksam för hjälp!
    Mvh
    Eva
  • Är det på jobbet det händer? Kan något ha ändrats i er brandvägg kanske?
    Och du har den senaste versionen 7.2 du har av appen?
  • Hej!
    Det är hemma det händer. Ingen ändring ang brandväggen.
    Jag har den version av appen som jag kunde ladda via nätet imorse.
    Var framgår versionsnumret?
    Mvh
    Eva

  • I menyn under Inställningar & Hjälp, sen skrollar du allra längst ner.

  • Hej!
    Ja, det är version 7.2 som jagvgar installerad.
    Mvh
    Eva
  • Hej igen!

    Nu har min man rapporterat att han har samma problem här på morgonen. Han har Iphone 6 och appen fungerar på 4G men wi-fi. Vårt wi-fi fingerar felfritt i övrigt.

    Mvh

    Eva
  • Hej igen Eva!
    Vi måste självklart rapportera in det här. När dök detta upp, var det i samband med uppdatering till 7.2?(som kom 13 feb)

    Skulle du vilja testa dessa saker:
    1. Testa ett annat wifi (om du har möjlighet).
    2. Testa att gå in på http://sverigesradio.se och se om det går att lyssna där.
    3. Slå av och på wifi. Under Inställningar -> Wi-Fi.
    4. Hjälper inte det sista så nollställ nätverket, om du känner att du vill lägga in inlogg för nätverket på nytt. Det gör du genom att gå till Inställningar -> Allmänt -> Nollställ -> Nollställ nätverk.
  • Hej!
    Tack för tipsen!
    Jag testar nätverket när jag kommer hem igen.
    Mvh
    Eva
  • Hur gick det för dig, Eva?
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.