Sr play app stänger ned: Samsung Galaxy S6

När kommer appen att fungera på Android?

Kommentarer

  • Hej
    Förmodar du avser det som diskuteras i denna tråd
    http://kundo.se/org/sverigesradio/d/uppdatering...
    och gäller vissa typer av apparater.
    Under semestrarna har ingen lösning kommit till för nuvarande androidversion men det ska gå att lyssna via vår webbplats, http://sverigesradio.se/
    Det finns också en beta-version av Play, med lite annan kommande teknik, som tycks fungera även på Samsung Galaxy Tab A. Möjlig att få tillgång till via maillänk.
    Mvh

  • Par:
    I den andra tråden som Janne nämner, rapporterade du in två olika fel. Det fel som gäller Samsung Galaxy Tab A är samma som många andra har, där den bästa hjälp vi kan ge idag, är att erbjuda en beta-version av appen. Den fungerar även på Tab A.

    Men du skrev även:
    Har Samsung Galaxy S6 där sr play appen numera stänger ner efter någon minut. Wifi såväl som LTE.

    Det problemet behöver vi lösa separat och jag har därför flyttat den delen av frågan hit och förtydligar rubriken, så att andra med liknande fel kan få hjälp!

    Det låter som ett problem som hänger samman med din telefons energisparläge, alternativt något läge som begränsar användningen av mobildata.

    Har du någon typ av energisparläge aktiverat? Här finner du en bruksanvisning för din telefon:
    Samsung Galaxy S6 SM-G920F bruksanvisning

    På sidan 98 står det om mobildata och på sidan 117 om olika typer av batterisparlägen.

    Se över om de inställningarna påverkar detta och lycka till. Berätta gärna hur det går!

    Annika Webbmaster
  • Hej. Finns det ingen SR app till Samsung galaxy?

  • Hej Lena!

    Jag skulle tro att "autokorrekt" slog på, eftersom det stod "Finns det ingen SR app till damsingel Galaxy". Hoppas att min rättelse är rätt 😉

    Vi har en app för Android (som är det operativsystem en Samsung använder). Den kan du ladda hem här:
    Sveriges Radio Play för Android

    Appen kräver dock att du har lägst Android 4.1. Om du har en Android med lägre version, så hör av dig så hittar vi en lösning!

    Annika Webbmaster