Play Android: Behålla notifiering när annan app avbryter

On en annan app vill spela ljud, är SR Play det hänsynsfullaste jag sett. Appen stänger med sig själv direkt.
Tyvärr blir detta ett problem när jag egentligen hellre vill ha SR-ljudet än ex reklamvideo på websida. Då måste jag leta upp SR Play och starta om allting.
Om SR-appen kunde ligga kvar i notifieringarna tills jag väljer att avsluta, hade det varit bättre. Då hade jag bara varit en knapptryckning ifrån att starta radio-ljudet igen.

Kommentarer

  • Hej Christoffer och förlåt att du inte har fått svar förrän nu!

    Först det viktigaste. Du har helt rätt. Vår i överkant hänsynsfulla app gör det för svårt för lyssnarna. Det bör gå att ge appen lite mer envishet och uthållighet, så att den agerar som ljudboks-appar och musiktjänster i övrigt. Det vill säga att appen tystnar, men håller sig kvar som en notis, precis som du föreslår.

    Tack för att du rapporterade in detta förbättringsområde! App-utvecklarna trodde att det inte är så komplicerat att ändra och vi inser alla nyttan av detta. (Tyvärr kan jag dock inte säga när vi kan genomföra ditt förslag, bara att det finns med bland det vi avser att förbättra.)

    Sedan:
    Tack för sättet du rapporterade in detta på! Jag har sällan fått in ett supportärende som på ett så trevligt och tydligt sätt förklarar ett problem och föreslår en lösning 😀

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag har goda nyheter. I nästa version av appen, som vi just håller på att testa, men hoppas kunna släppa snart, har vi förbättrat detta.

    Det kommer tyvärr fortsätta att bli avbrott om ni lyssnar på oss och till exempel startar ett spel, men nu kommer det gå att trycka på play igen så kan ni fortsätta spela och lyssna, på samma vis som du föreslår.

    Det kan säkert finnas saker att skruva på innan denna förbättring fungerar som den ska på alla telefonmodeller, så håll gärna utkik efter nästa uppdatering av appen och berätta om du tycker att lösningen fungerar för dina behov!
    Annika Webbmaster
  • Åh, toppen!

    Avbrottet går väl inte att göra något åt, och det accepterar jag. 😀

    Tack för svaren!