SR och Sonos, kan jag få programmen datumstämplade?

Hej!
Först ett stort tack för den utmärkta kopplingen mellan SR och Sonos.
Jag har ett litet önskemål: Skulle det gå att få ett datum på när programmet sänts i listningen? Jag lyssnar just nu på "Godmorgon världen" från igår, men om jag skulle vilja lyssna på ett äldre program så skulle jag behöva räkna mig bakåt en vecka i taget.

Kommentarer

  • Ja, bra! Väldigt bökigt att se när ett avsnitt är ifrån. Särskilt program som kommer en gång i veckan...
  • Hej Bo och Jonatan!

    Vi håller med om att en datumstämpel verkligen skulle underlätta för alla program, men i synnerhet för de många program där varje avsnitt har samma titel, som de långa programblocken i P4:

    Tyvärr är det inget vi kommer att kunna göra inom en nära framtid. Sonos-appen skapades nämligen inom ett tillfälligt projekt, där vi snabbt tog fram många bra tjänster och i nuläget har vi inte bestämt hur dessa ska förvaltas.

    Med Godmorgon, världen! är jag otroligt tacksam över att redaktionen lägger ned tid på att skapa individuella titlar och avsnittsbilder, så att det blir lite enklare att minnas om det är ett avsnitt jag redan har hört! Det var inte länge sedan deras bilder och rubriker såg ut så här (saxat från hemsidan):

    Vi spar datum-förslaget, för om vi vidareutvecklar Sonos-appen framöver (vilket jag personligen hoppas - men jag fattar inte de besluten), så är det en enkel förbättring som skulle göra stor nytta!

    Tack för att ni vill hjälpa oss att bli bättre.

    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Detta förslag gäller väl inte bara Sonos app, utan SR Play som helhet.
    Det skulle verkligen vara bra att veta om t.ex Ekonomiekot Extra är från förra veckan eller förra året
  • Hej!

    I vilket läge och på vilken version av vår app (Android eller Iphone?) är det du inte ser någon datumstämpling på Ekonomiekot Extra?

    Det ska finnas en sådan dels i listan med alla avsnitt och dels som en liten svart info-ruta med vit text som ligger infogad i själva programbilden medan du lyssnar. Kanske kan det vara den som är så diskret att du inte har noterat den?
    Annika Webbmaster
  • Jag vill veta hur aktuellt programmet är innan jag bestämmer mig för att börja lyssna. Främst under tipsfunktionen "Andra lyssnar på". Tycker inte jag ska behöva testa och sätta på varje programtips för att få veta det.
    Tar förresten tipsfunktionen hänsyn till hur gammalt programmet är?
  • Hej igen!

    Eftersom denna tråd handlar om Sonos-appen och du även har startat en egen liknande tråd, föreslår jag att vi lämnar denna Sonos-tråd och håller oss i den andra tråden:
    https://kundo.se/org/sverigesradio/d/saknar-sandningsdatum
    Annika Webbmaster