SR i utlandet

Hej,
Jag skall vistas i Nerja över vintern och vill väldigt gärna lyssna på Sverige Radio men vet inte om det funkar. Jag har en liten världsradio Sangean men vet inte om det funkar att få in SR:s kanaler på sådan. Finns det annat alternativ?

Kommentarer

  • Hej
    Utlandssändningar har vi inte längre
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?progr...
    Men det går ju att lyssna via webben
    mvh

  • Hej.
    Jag är delvis bosatt här i Spanien och har problem med att lyssna på radio Uppland över webben, men det går jättebra att titta på Svt - märkligt. Någon som kan förklara.
    Solia hälsningar
    Anne-Kristin
  • Hej!
    Vad innebär problemen? Får du något felmeddelande?
    Och vilken webbläsare använder du?
  • Hej Jesper 😀 Tusen tack för snabb återkoppling. Provar med både Chrome och Explorer. Går jättebra att se på svt men radion slår av sig/dör och står och buffrar när jag lyssnar på direktsändning radio Uppland.
    Bästa solhälsning
  • Kan du testa att fälla ner spelaren uppe till höger och välja en lägre kvalitet på ljudet och se om det gör någon skillnad.
  • Det gör jag och kan lyssna i halva tiden 2min....Varför buffrar ljudet pâ radio sâ mycket ? Det gjorde den inte under förra mânaden ! Vilken inställning skall jag se upp med ??
    Var finns DNS nâgonstans ?
  • Har du testat lägsta kvaliteten?
  • ja