SR appen

Hej SR radio play appen går inte att stänga av

Kommentarer

  • Hej Joakim,

    prova att pausa först och sen svepa bort appen så försvinner den. I nästa veckas release kommer funktionaliteten att kunna stänga av uppspelningen genom att svepa bort appen att komma tillbaka.
  • Har något liknande problem efter senaste uppdateringen, började igår:
    Har ett par HomePods som jag brukar använda för att spela upp kanaler från SR-appen. Har fungerat perfekt hittills, men nu fungerar inte längre kommandot jag ger Siri för att stänga av: ”Hej Siri. close”. SR Play har alltså hittills fungerat som den ska, och fungerar med samtliga andra radioappar.
    Alltså något har hänt i o m uppdateringen.
    Och ja, jag har avlägsnat appen och installerat om den flera ggr utan förbättring.
    Det är alltså ingen fel med streamingen utan avstängningen gnm Siri.
  • Tack!

    Vi ser över detta. Även att stänga av med knapparna på vanliga Bluetooth-hörlurar har slutat att fungera, så det är troligen samma fel du upplever, även om "knapparna" i ditt fall är Siri.
    Annika Webbmaster
  • ”Hej Siri. close” är naturligtvis fel kommando, fel av mig, ska ju vara ”Hej Siri - stop”...🤡
    men resten är korrekt...
  • Tack för förtydligandet. (Siri och jag har slutat prata med varandra, men när vi gjorde det använde vi svenska, så jag reagerade inte alls på detta.)

    Jag passar på att tipsa om en intressant funktion som Siri har (om du har Ios 13):
    Lyssna på radiosändningar på iPhone

    Om du vill lyssna på en kanal är det alltså bara att säga "Hej Siri, spela [kanalnamn]". I och med att du då inte använder vår app, utan Apple Music, så påverkas detta inte av vår BT-bugg. Om du vill lyssna på program i efterhand, är den metoden inte aktuell.

    Annika Webbmaster
  • Fast tyvärr finns inte alla kanaler där, men tack för tipset.
  • De ska hämtas via Tuneins databas - och där finns alla kanaler våra kanaler med.

    Om du vill, så undersöker jag detta. Ge i så fall exempel på en kanal som inte fungerar den vägen, så kikar jag på varför den fungerar via Siri.

    Har du svenska eller engelska (eller något annat språk) inställt på telefonen?
    Annika Webbmaster
  • Tack för tipset, det funkar bra med Paddan och Siri (svenska).
  • Hej igen!

    Felet ska nu vara löst "bakom kulisserna", så med nästa version bör funktionen vara återställd. Jag utgår från att den kommer "väldigt snart" (om inte något oförutsett inträffar, t ex att Apple tar längre tid på sig att godkänna förändringarna än vanligt).

    Jag ber om ursäkt över att jag inte svarade om prognos tidigare, men i slutet av förra veckan var felet ännu inte löst, så det var svårt att sia om hur lång tid det skulle komma att ta.
    Annika Webbmaster
  • 👍
  • Hej igen!

    Nu är Play 20.3.1 ute i Appstore. Vi har bland annat åtgärdat buggen för start och paus med Bluetooth.

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster
  • Funkar perfekt igen!

    Trevlig helg! 😁