SR-appen direktuppspelning vid start

Hej
Det vore fiffigt om man kunde ha en valbar inställning där man kan välja att alltid börja spela kanal X när appen startas.

Ex: jag väljer att alltid börja spela P4 (mitt_P4_område) direkt när appen öppnas.

För ganska ofta lyssnar man ju på samma kanal och då är det smidigt att slippa klicka runt. Och vill man inte ha det så är ju inställningen enkel att ändra (default ska vara ej direktstart).

Kommentarer

  • Hej Jonas och förlåt det mycket sena svaret!

    Du skriver inte om du använder Iphone-appen eller den för Android, men i båda apparna finns det knappar (vi kallar dem "sockerbitar") på startsidan där du direkt kan starta P1, P2, P3 och vald P4-kanal. I Iphone finns det även en sådan sockerbit där du kan välja en egen "extrakanal". I Android är denna femte sockerbit än så länge vikt för Sveriges Radio Finska, men ska snart bli mer flréxibel även där.

    Hoppas att detta löser ditt behov!
    Annika Webbmaster