Spara avsnitt som favoriter (Play-appen)

Hej,
Jag skulle gärna ha en funktion i appen där ma  kan spara olika avsnitt som favoriter/lyssna sedan. Om funktionen finns så har jag missat den. Jag vet att man kan sätta olika program som favoriter men enstaka avsnitt?

Jag fick precis ett tips om några olika program i en pod som jag borde lyssna på och då hade det varit smidigt att kunna sprar just dessa avsnitt.

Vänligen

//Camilla

Kommentarer

  • Hej Camilla!

    Det är inte du som letar dåligt, utan funktionen som saknas i vår app Sveriges Radio Play. På vår sajt sverigesradio.se, som också fungerar i mobilen, finns däremot denna funktion. Den heter Min lista. Avsnitt du lägger till i Min lista kan du sedan återfinna via menyn. (Hör av dig om du vill att vi förklarar tydligare än så!)

    Det finns dock en funktion i appen som jag använder för lätt kunna återfinna avsnitt jag vill lyssna på senare, trots att detta egentligen inte är framtaget för att markera favoriter ...När jag dyker på ett intressant program som jag vill lyssna på senare, så spelar jag kanske tio sekunder av detta avsnitt. Det gör att avsnittet hamnar i min lista Fortsätt lyssna (Under Min sida i appens nederkant).

    Hör av dig om du inte förstod hur jag menar och hoppas att du har nytta av tipset!
    Annika Webbmaster
  • +1 på det här önskemålet
  • Det framförs till app-teamet!

    Visst såg du mitt tips om att spela en kort snutt av de avsnitt du vill återfinna, så att du kan nå dem enkelt under Fortsätt lyssna? (Det är endast en work around och ersätter inte behovet av att bra funktion för att markera avsnitt, men eftersom vi ännu inte har en sådan, tycker jag att det är ett trick som fungerar relativt väl.)
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!

    Ja tack så mycket för work arounden! Jag som missat att svara, förlåt!
    Tack snälla för svar och hjälp!

    Ha en fin dag och helg! 😀
  • Tack jag såg det också. Jag testade igår på ett avsnitt jag ville spara för lyssning vid ett senare tillfälle och det fungerar som work around tillsvidare 😀
  • Letade också efter denna funktion. Tack för tipset om att spela lite av början.

  • Alexandra:
    Så bra att du blev hjälpt av tipset!

    Alla:
    Jag pratade med app-teamet om detta önskemål igår och har trevliga nyheter. Utvecklarna har nu börjat arbeta med en funktion för att spara enstaka avsnitt till senare lyssning!

    Fram tills igår har jag vetat att den ligger på listan över funktioner vi vill skapa och förstår värdet av, men det finns många förbättringsförslag och alla kan vi inte förverkliga (även om just favorit-avsnitt har varit en sak jag varit nästan säker på att vi kommer att skapa). Nu vågar jag äntligen skriva att den här funktionen kommer att lanseras, fast när vet vi inte. Och i avvaktan på den är det ju bra att känna till tipset om att spela lite av början av avsnittet!
    Annika Webbmaster
  • Alma & Camilla:
    Bra att ni också blev hjälpta av tipset (förstås!)
    Annika Webbmaster
  • Tjooohooo!! Så bra! Då kan vi se framemot detta! 😀 Tack så mycket för infon!

    Ha en fin dag 😀
  • Hej igen!

    Snart finns det möjlighet att betatesta en första version av Min lista i Sveriges Radio Play. Det innebär att lyssnare kan favoritmarkera avsnitt (och sedan spela upp dessa i en följd)!

    Ni som vill vara med och beta-testa får anmäla ert intresse i denna tråd:
    Beta-testa Min lista (sparade avsnitt och spelkö) i Sveriges Radio Play!

    Trevlig sommar!
    Annika Webbmaster
  • Åh vilken härlig nyhet! TACK! 😀

    Ha en underbar sommar!