Sökfunktion, gamla program och liknande ämnen fungerar ej längre?

Hej! Jag sökte vetenskapsradion historias gamla program om ruinstaden Petra men det kommer inte fram i sökresultatet, bara fyra andra irrelevanta alternativ?

Ett av de alternativen hade dock en länk till programmet. Den länken är bara till ljudfilen, utan bilderna från reportaget eller text? Var finns det och hur hittar man det numera?

Länken låg dessutom under rubriken relaterade länkar, men utan att vara relaterad? Tidigare fanns det fungerande relevanta relaterade länkar under programmen men det har nu försvunnit för nya program?

Kommentarer

  • Hej
    Sökbarheten är låg eftersom detta avsnitt numera tillhör det som internt kallas SRs volatila webb. Det går i bästa fall ändå att hitta det via kalenderfunktionen för alla avsnitt om sändningsdatumet är känt: VR Historia 2009-12-24

  • Så synd. Jag trodde att man vad gäller information skulle ha större tillgång och bättre sökbarhet med modern så kallad Informations Teknik? Istället blir det numera ofta lite sämre. Ganska konstigt.

    Ingen kan ju göra det sämre av bristande kunskap så de frigjorda resurserna används väl till administrativ och teknisk effektivisering och landar i någon så kallad IT-konsults bankkonto istället för i sann användarvänlighet?
  • Hej
    Vi är medvetna att det är problem med att hitta äldre avsnitt i söket och arbetar med att förbättra det.