Söker noter eller bok med noter där Lilla Stjärna står med

Var / i vilken bok, kan man få tag i noter och ackord o text till Alice Babs sång Lilla Stjärna?
Hon sjöng den i Schlagerfestivalen 1958, och kom på fjärde plats
Låten är skriven av Åke Gerhard

Kommentarer

  • Hej Göran!
    Vi som svarar på frågor här är webbmastrar, och alltså bättre på att ge teknisk support än på att hjälpa till med den här sortens frågor.

    Vi har dock bett en kollega som vet väldigt mycket om våra egna arkiv att hjälpa oss, men annars tänker jag själv spontant på att Svenskt visarkiv kanske vet var du kan finna detta. Du når dem här:
    E-post: visarkivet@musikverket.se
    Telefon: 08-519 554 88

    Är du i Stockholm, så kan du också besöka dem på Torsgatan 19.

    Svenskt visarkiv samlar in, bevarar, forskar och publicerar material inom områdena folkliga och andra äldre visor, dans, spelmansmusik, äldre populärmusik samt svensk jazz.

    Visarkivet är öppet för alla, såväl forskare, studerande och utövande musiker som andra musikintresserade.
    Om Svenskt visarkiv

    Lycka till!
    Annika Webbmaster