Sökbar årsredovisning

Hej, jag tittade i Sveriges Radios årsredovisning för 2018, men det verkar inte gå att söka i textinnehållet. Kan det vara så att sidorna är exporterade i form av bilder?

Har ni tillgång till en version där man kan söka i texten? Det skulle underlätta ganska mycket i läsningen. Det vore bra om det fanns en länkad innehållsförteckning också, eller en navigerbar HTML-version på webben. I årsredovisningen för 2017 och övriga dokument verkar texten vara sökbar.

https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3113&grupp=20844&artikel=5831239
Årsredovisning, bolagsstyrnings- och hållbarhetsrapport
Publicerat tisdag 8 april 2014 kl 09.23

https://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/files/3113/7973eab6-cd17-47d4-ba1f-6d2208f5b565.pdf

https://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/files/3113/68889f95-ddfd-4949-a3d6-60083c36f05a.pdf

Kommentarer

  • Tack!

    Jag ber kollegerna på kommunikationsavdelningen att försöka byta till en sökbar version!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Problemet kvarstår, ser jag. Jag påminner mina kolleger om att en ny version är önskvärd.
    Annika Webbmaster
  • Tack för uppföljningen.
    Någon kommentar från kommunikationsavdelningen om varför man frångått ett strukturerat format för publicering? Har inte någon officiell policy för sådant?
  • Jag missade nog att påminna, men har gjort så nu!

    Hur det ser ut med policyn vet jag inte, men med tanke på tillgängligheten och sökbarheten är det ju absolut bättre om text tolkas som text ... Att vi lagt ut dokumentet på annat vis är förmodligen en ren lapsus från vår sida.

    Tack för påminnelsen om påminnelsen!
    Annika Webbmaster