Slutar spela när skärmen släcks (Iphone)

Hej!
Jag har iPhone 7 och frånnågon gång efter kl 8 så sluter appen att spela ljud om skärmen släcks eller appen minimeras. Ljudet visas kommer inte heller upp på låsskärmen.

Vad ska jag göra?

Kommentarer

  • Hej Karin!

    Menar du att felet återkommer efter klockan åtta varje dag, eller att det pågått sedan klockan åtta igår?

    Har du möjligen strömsparläget på (märks genom att batterisymbolen är gul)? Då har appen inte möjlighet att spelas i bakgrunden.
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem fr o m i morse, 5 feb 2020! Har en iPhone 6s
    Blir helt oanvändbart!!! Jag har kollat på tidigare svar om detta men jag har inte batterisparläge på och jag har testat att ta bort batterioptimering men det gjorde ingen skillnad.
  • Karin, hur har det gått för dig?

    Åsa, lyssnar du över mobilnätet eller över wifi?
    Annika Webbmaster
  • Hej, jag lyssnar över mobilnätet
  • Och hej igen! Nu har jag gjort ett nytt försök o allt tycks funka som vanligt igen! Möjligen berodde felet på att telefonen ”optimerar laddning” på natten, för just i natt så tog jag mobilen från laddningen innan den var laddad till 100% - kanske försökte mobilen sedan själv kompensera det genom ngt automatiskt (och inte synbart) batterisparläge... Idiotiskt iallafall, men alltså förmodligen inget problem med appen 😀 Tack ändå för snabbt svar! Mvh Åsa
  • Hej igen!

    Hur har det gått för er? Hade det med optimerad laddning att göra?

    Ios-utvecklarna har annars kunnat återskapa detta fel när de använt väckarklocks-funktionen i appen. Använder någon av er den?
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag har fortfarande inte kunna upptäcka någon kausalitet.Det har hänt ett par gånger sen jag skrev sist men det har löst sig igen utan att jag behövt göra något.

    Jag försöker använda väckarklocksfunktionen ibland men den fungerar så dåligt. Den fungerar bara om appen är öppen i väckarklocksfunktionen så då ligger telefonen med lysande skärm hela natten. Om sedan väckarklockan på telefonen går så minimeras appen och då slutar den att spela (även efter att telefonalarmet stängs av) eller räkna. Jag tänker att båda dessa problem har att göra med att väckarklocksfunktionen inte funderar med appen i minimerat läge. Den har inte heller en snooze-funktion vilket gör det svårt för mig att använda den.

  • I mitt fall ok igen/ fortfarande i detta avseende.
  • Tack båda!

    Karin:
    Vår väckarklocka för Ios har tyvärr alltid krävt att man har både skärmen och appen igång, vilket beror på begränsningar i operativsystemet. Framöver kommer vi därför att plocka bort den, för att ta bort den är bättre än att ha kvar en dåligt fungerande "klockradio" där våra lyssnare riskerar att försova sig.

    Att ta bort den är alltså något vi bestämt sedan tidigare, men det du skriver bekräftar att det inte bara är vi själva som tycker att väckarklockan är för opålitlig och svåranvänd.
    Annika Webbmaster