Skapa ett konto (synka mellan app/webb)

Hej, jag tycker att man skulle kunna göra ett eget konto i SR appen. Jag har lyssnat på creepypodden mycket. Och jag skulle tycka det var bra om man kunde se vilka avsnitt man har lyssnat på även om man använder en annan dator eller mobil. Med ett konto så skulle man kunna spara det.

Kommentarer

  • Hej Adrian och förlåt för att svart dröjt!

    Vi har ingen sådan funktion ännu, men jag vet att det är något vi tittar på och jag skulle bli förvånad om vi inte inför någon form av möjlighet till synkronisering framöver.

    Men "kanske framöver" hjälper ju inte dig ... Jag tipsar därför om att det finns andra sätt att lyssna, som kanske är värda att testa eftersom just synkronisering är något du har behov av, Detta tips fungerar inte för allt vårt innehåll, men för Creepy-podden och andra poddar bör det fungera!

    Apparna Pocket Casts och Sticher har båda en synk-funktion som gör att historiken från exempelvis Pocket Casts Android-app följer med till webb-versionen av Pocket Casts och vice versa.

    Läs mer här:
    How to Keep Your Podcasts Synced Between Devices

    Jag har inte testat hur väl detta fungerar och inte hört så mycket från lyssnare heller. Det närmaste är nog en lyssnare som 2016 berättade att han var nöjd med Pocket Casts synk-funktion i en tråd som egentligen handlade om något annat.

    Om du testar någon av tjänsterna, vill vi förstås gärna höra hur just detta fungerar!

    Information om Pocket Casts på svenska:
    Surfa.se: Uppgradera ditt podcastlyssnande

    Stichers hemsida (engelska):
    https://www.stitcher.com/

    Förmodligen finns det fler tjänster där detta går att göra, men just dessa appar vet jag fungerar bra på flera plattformar.
    Annika Webbmaster