Sidtitlar saknas i webbläsarhistorik för sidor från sverigesradio.se

Det här är en egenhet med sidor från Sveriges Radio som förekommit sedan lång tid. När man läser i historiken ser man bara kryptiska länkar med artikelnummer utan beskrivningar, vilket gör att det inte går att orientera sig när man vill bläddra tillbaka eller söka efter en sida man besökt tidigare. Det gäller både webbläsarhistoriken och listan med föregående sidor som fälls ut från bakåt-knappen.

Jag vet inte vad det kan bero på, kanske sätter ni sidtiteln i efterhand eller använder något skript som manipulerar historiken? När jag tittar i min historik kan jag heller inte se sidor från andra webbplatser än sverigesradio.se som visas som nakna http-länkar.

I mitt tycker utgör det en avvikelse från webbstandarder och principer för tillgänglighet som gör det svårare att ta del av webbplatsens innehåll. Det vore bra om ni kunde fundera över något sätt att lösa tillgängligheten av beskrivande titlar i webbläsarhistoriken.

Exempel från webbhistoriken i Chrome:

Kommentarer

  • Hej
    Det är nog vår singlepagenavigering som missar att uppdatera sidtiteln i vissa lägen, vi får titta på det.

    mvh