Samsung: Appen tystnar efter ca 20 minuter

När jag lyssnar på SR appen i min Samsung telefon så slutar programmet efter cirka 20 minuter. Varför? Det hände inte tidigare.

Kommentarer

  • Hej Per-Uno!

    Förmodligen har en automatisk uppdatering skett i din telefon, som gör att du aktivt behöver "skydda" vår app för att den inte ska ha rätt att spela i bakgrunden.

    Med Samsung-telefoner är den viktigaste inställningen för att skydda appar lite undanskymd, och dessutom ser det tyvärr lite olika ut i olika modeller, så om det inte går att följa min beskrivning, får du berätta vilken modell det gäller, så att jag kan skriva en mer anpassad beskrivning!

    Testa detta:
    1. Inställningar
    2. Enhetsvård (kallades Enhetsunderhållning till och med Android 8)
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändning
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
    8. Leta upp Sveriges Radio Play och se till att den inte är optimerad
    9. Starta om telefonen så att förändringen verkligen slår igenom
    Gick det att följa? Om inte (eller om felet fortsätter även efter förändringen och omstart) så hör av dig!
    Annika Webbmaster
  • Fungerade inte och nu kan jag inte spola tillbaks i play.
    Har galaxy 20s

  • Fungerade inte
    Gick det inte att följa eller gick det att följa, men hjälpte inte?

    nu kan jag inte spola tillbaks i play

    Är det direktsändningar eller avsnitt i efterhand du inte kan spola tillbaka i? Var är det du försöker spola? (På låsskärmen, med kontroller i hörlurar, inne i själva appen ...?) Och vad är det som sker - eller inte sker?
    Annika Webbmaster