Radioteater OCH text...

Hej!
Jag har frågat tidigare om det går att få t.ex. novellklubbens berättelser i skriven form, men att det då inte fanns. Jag vill gärna kunna använda radioteater för att jämföra hur elever tar in berättelser i enbart skriven form, enbart berättad/uppläst och när man får texten på båda vis. Jag undrar nu om ni har NÅGON radioteater lämplig för mellanstadiet där texten finns att skriva ut?

Kommentarer

  • Hej Catharna!

    Jag tror inte att vi har något sådant idag, men skickar vidare det som ett förslag till mina kolleger på Barwebben!
    Annika Webbmaster
  • Hej, förlåt det extremt sena svaret på detta, det blev oklart vem på vår redaktion som skulle svara på detta... ber om ursäkt för det. Vilka spännande tankar om lästa/upplästa berättelser. Av rättighetsskäl så kan vi inte erbjuda våra produktioner som skriven text, och vår erfarenhet är också att när vi ibland kunnat göra det, så har det varit svårt för lärare att använda texterna som de tänkt, eftersom radiomanus ser ganska annorlunda ut jämfört med en skriven berättelse i tex en bok. De kan vara lite emr svårlästa. Om det är någon särskild serie i Novellklubben du skulle vilja jobba med så hör av dig direkt till oss på barnradion@sr.se eller barnwebb@sr.se så undersöker vi om det går att skicka manus till dig för just den serien.

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.