Pushnotiser från appen för ofta

Hej
Jag är nöjd med de förändringar ni gjort i pushnotiserna för appen så att det syns tydligare vad det är för extrasändningar. Men jag tycker det kommer för ofta. Jag har klickat i VMA och nyheter (inte sport) men hade önskat att man delat in Nyheter i två olika kategorier. Ibland är det t.ex. pushnotiser som bara talar om att man sänder direkt ( i detta fallet tror jag det var vem som skulle få nobelpriset.) Jag är däremot bara intresserad av EXTRA-insatta nyhetssändningar för då är det oftast något stort och viktigt. En planerad direktsändning känns inte av den digniteten att jag behöver push. Ett förslag :-)

Kommentarer

  • Tack för denna återkoppling, som jag ser till att den ansvarige för pushandet i appen, Ekots Augustin Erba, får del av.

    Annika Webbmaster
  • Hej, tack för feedback. Vi utvecklar och funderar - det finns ju många naturkatastrofer, terrordåd och politiska nyheter i våra pushar. Vi har haft rätt lite vetenskap och prövar att pusha mot Nobelprisen. Jag ska hålla ögonen öppna efter fler synpunkter kring detta.
    Med vänlig hälsning,
    Augustin Erba, chef Nyhetsnavet, Ekot.

  • Hej!

    Håller med Maria som startade tråden, använder appen väldigt mycket och tycker den är superbra. Dock känns det som att ni är rädda att missa något med tanke på antalet pushnotiser. Har endast VMA och extrainsatta nyhetssändningar påslaget men får många notiser varje dag som jag inte anser faller in under någon av dessa rubriker, gör tyvärr att man irriterar sig snarare än att uppskatta de notiser som kommer. Håller tummarna för en uppdatering inom kort, gärna där man kan välja att anpassa notiserna ytterligare utefter eget intresse. Som Maria skriver, extrainsatta sändningar bör inte vara samma som direktsändningar exempelvis.

  • Tack Anna för inlägget! Det krävs mer tester och framförallt respons från er lyssnare. Det är ju under utveckling som sagt så det är bra med feedback 😀