Bättre tablå i appen

Programtablån ska självklart finnas i appen. Man ska naturligtvis inte behöva gå in någon annanstans än i sr-appen.
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Håkan,

    det finns en tablå i appen som man når från kanalsidan. Bilden nedan visar hur man kommer dit. Det är samma väg dit för både iOS och Android, men i Play för Android är tablå lite mer utförlig och har information även bakåt i tiden.

    Tablåsidan för Android:

    Bästa svaret
  • Tablåöversikt i SRPlay appen! Dt som refereras till ovan är endast tablå framåt!

    Jag kanske vill titta på tablån från i eftermiddags, då jag hörde delar av ett intressant program i bilen!

    Jag tycker tablådelen under respektive kanal på webben är klockren, den likväl låtlistor måste väl gå att knö in i appen!

    Mvh
    Maths

  • Hej Maths och förlåt att svaret dröjt!

    Det som refereras till ovan är endast tablå framåt!

    Nja, om du tittar på bilden, så ligger direktsändnings-symbolen vid Ekot klockan 10, och du ser två poster bakåt. I Play-appen för Android finns nämligen en tablå som sträcker sig även tre dygn tillbaka.

    Det hjälper förstås inte dig som har Iphone, men kanske ger viss tyngd åt min försäkran att vi planerar att införa samma funktion även för Iphone. Av olika skäl dröjer det dock. (Det finns beroenden till annan teknik som kommer att bytas ut i Iphone-appen, och vi vill inte lägga resurser på att utveckla en tablåfunktion som vi sedan skulle få bygga om. Vi vill inte slösa bort lyssnarnas pengar!)

    Även låtlistor är ett förbättringsområde vi är medvetna om.

    Bra att du vet att dessa funktioner finns på hemsidan, och tack för att du är tydlig med vilka funktioner du vill att v prioriterar framöver!

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Tack för ett utförligt svar! Vi inväntar teknikbytet.

    Trevlig helg!

    Maths
  • Jag söker idag, 2020-03-15, i P1 programtablå ett program runt kl. 8:40, som jag lyssnade i min bil på väg hem och senare fullfölja, repetera för att inte missa något utan lyssna av framför datorn.
    Kan dock inte finna den tablå jag är van vid, som här från kl.8:00 - 9:00?
    Fråga:
    Har den gamla, raka tidstablån i text att läsa vertikalt ersatts med bilder av ämnesval av katagorier? Svårt att åter finna mitt program som var ´mellan två journalister´ då jag inte vet om det är ett vanl. nyhetsprogram eller om något speciellt ämne.

  • Hej Hans!

    Vi bygger om, och tablån är lite svår att hitta till. Ett sätt är att skriva in ordet tablå i sökrutan. Fungerar för åtminstone P1, P2 och P3, och från deras tablåer når du alla andra tablåer.

    Ett annat, som vi vet att vi behöver förtydliga, är att klicka på kanalnamnet i "lyssna direkt-rutan" på hemsidan, se bild där jag har markerat de olika alternativen:

    Annika Webbmaster